فهرست همه آموزش های این موضوع
- مقدمه برای شروع برنامه نویسی اندروید
- نصب Software Development Kit یا به اختصار SDK
- نصب Android SDK platform
- نصب یک نسخه انتخابی از اندروید
- شبیه سازی برنامه های ساخته شده برای اندروید، توسط یک دستگاه مجازی (Virtual Device)
- نصب برنامه Eclipse
- نصب Android Developer Tools یا به اختصار ADT
- ساخت یک پروژه اندروید
- اجرای پروژه اندروید در برنامه eclipse
- ساخت یک فایل APK از پروژه اندروید، در برنامه eclipse
- معرفی نرم افزار YouWave Android برای شبیه سازی سریعتر برنامه های اندروید
- مفهوم acitivity در برنامه نویسی اندروید
- آشنایی با کدهای مربوط به فایل java برای یک activity ، فایل xml متناظر با آن activity و همچنین فایل AndroidManifest.xml
- علامت های مربوط به خطا و هشدار، در برنامه eclipse
- ساخت یک برنامه اندروید تشکیل شده از دو activity
- ساخت آسان یک activity جدید، در برنامه eclipse
- تغییر نام یک activity یا یک فایل xml از پروژه اندروید، در برنامه eclipse و تذکر در مورد عدم نگرانی از تغییر نام این دو نوع فایل
- تفاوت بین دو حالت LinearLayout و RelativeLayout برای نمایش فایل xml متناظر با activity ها
- وارد کردن (import) یک پروژه اندروید، به درون برنامه eclipse
- شبیه سازی برنامه های اندروید (اجرای فایل های apk) بر روی کامپیوتر، با نرم افزار BlueStacks App Player
- استفاده از ProGuard برای سخت تر شدن مهندسی معکوس (reverse engineering) و استخراج کدهای فایل apk برنامه اندروید
- اجرا (run) و یا خطایابی (debug) یک پروژه اندروید موجود در برنامه eclipse ، بر روی یک گوشی اندروید واقعی (از طریق اتصال گوشی به کامپیوتر، با کابل USB)
- نوشتن پیام هایی برای نمایش در قسمت LogCat در برنامه Eclipse ، هنگام شبیه سازی برنامه اندروید توسط یک دستگاه مجازی (virtual device) یا هنگام اجرا و خطایابی برنامه اندروید بر روی یک گوشی اندروید واقعی، در برنامه نویسی اندروید
- آموزش نصب و استفاده از نرم افزار Genymotion ، برای شبیه سازی برنامه های اندروید بر روی کامپیوتر
- تفاوت بین نسخه اندروید (Android version) و API level و ذکر شماره های متناظر بین آنها
- نصب نسخه های مختلف API از اندروید، در برنامه نویسی اندروید
- تمام نکاتی که قبل از انتشار برنامه اندروید خود در فروشگاه های اندروید، باید به آنها توجه کنیم
- چگونگی استفاده از SDK Manager برای نصب بسته های نرم افزاری، با وجود تحریم ip های ایران توسط گوگل، بر اساس تغییر proxy ، در برنامه نویسی اندروید
- رفتن به Activity جدید، با استفاده از روش Intent ، در برنامه نویسی اندروید
- رفتن به activity جدید، با استفاده از یک رشته (تعریف نام activity با رشته)، در برنامه نویسی اندروید
- ارسال یک مقدار تنها (رشته یا عدد یا ...) از یک Activity به Activity دیگر، در برنامه نویسی اندروید
- ارسال یک آرایه (Array) (از نوع رشته یا عدد یا ...) از یک Activity به Activity دیگر، در برنامه نویسی اندروید
- تغییر Activity اصلی برنامه اندروید (تغییر اولین Activity که در شروع برنامه اندروید، نمایش داده می شود)
- تغییر عنوان (title) مربوط به Activity ها، در برنامه نویسی اندروید
- چرخه (lifecycle) یک activity ، در برنامه اندروید
- وقتی در برنامه اندروید، از یک Activity ، وارد Activity دیگر می شویم، چه اتفاقی برای Activity قبلی می افتد ؟
- بازگشت به یک Activity موجود در پس زمینه (که به حالت Stop یا Pause رفته)(یا به اصطلاح، Resume کردن یک Activity موجود در پس زمینه)، با روش Intent ، در برنامه نویسی اندروید
- به دست آوردن Context (برای یک Activity یا برای Application)، در برنامه نویسی اندروید
- به دست آوردن Intent مربوط به یک Activity ، با کدنویسی در میان کدهای آن Activity ، با روش getIntent ، در برنامه نویسی اندروید
- تغییر رنگ پس زمینه یک Activity ، در برنامه نویسی اندروید
- نمایش یک عکس در پس زمینه یک Activity ، در برنامه نویسی اندروید
- شفاف کردن پس زمینه (background) یک Activity ، در برنامه نویسی اندروید
- جلوگیری از نمایش صفحه سیاه (Black Screen)، هنگام رفتن به Activity جدید (قبل از نمایش Activity جدید)، در برنامه نویسی اندروید
- به دست آوردن نام Activity فعلی (که در حال اجرای کدهای آن هستیم)، در برنامه نویسی اندروید
- بستن (destroy کردن) و اجرای دوباره یک Activity (در اصطلاح، restart یا refresh کردن Activity)، با اشاره کاربر بر روی یک دکمه (Button)، در برنامه نویسی اندروید
- روشی دیگر برای بستن (destroy کردن) و اجرای دوباره یک Activity (در اصطلاح، restart یا refresh کردن Activity)، با استفاده از روش onActivityResult ، در برنامه نویسی اندروید
- چگونگی اجرای روش startActivityForResult ، با کدنویسی در کلاسی (class) غیر از کلاس Activity ، در برنامه نویسی اندروید
- اجرای یک روش (method) از یک Activity ، از طریق کدنویسی در کلاسی (Class) دیگر، در برنامه نویسی اندروید
- اجرای (implements) دو interface در یک Activity ، در برنامه نویسی اندروید
- مفهوم acitivity در برنامه نویسی اندروید
- ساخت یک برنامه اندروید تشکیل شده از دو activity
- ساخت آسان یک activity جدید، در برنامه eclipse
- تغییر نام یک activity یا یک فایل xml از پروژه اندروید، در برنامه eclipse و تذکر در مورد عدم نگرانی از تغییر نام این دو نوع فایل
- رفتن به activity جدید، با اشاره بر روی یک دکمه (button)، در برنامه نویسی اندروید
- دسترسی به یک مقدار، به صورت سراسری (global) در تمامی Activity ها، در برنامه نویسی اندروید
- از دست نرفتن اطلاعات Activity هنگام چرخش صفحه نمایش (عدم restart شدن Activity)، در برنامه نویسی اندروید
- تعیین یک لایه گرافیکی متفاوت برای Activity ، هنگامی که گوشی در حالت افقی (landscape) قرار می گیرد، در برنامه نویسی اندروید
- غیرفعال کردن چرخش خودکار در برنامه اندروید، هنگام چرخاندن گوشی موبایل (برنامه اندروید یا یک Activity ، همیشه در حالت عمودی (portrait) یا حالت افقی (landscape) باشند)
- کد لازم برای خروج از برنامه اندروید، به گونه ای که در اجرای بعدی برنامه به اولین Activity برنامه اندروید (Activity اصلی) وارد شویم، نه آخرین Activity که در آن بوده ایم (با اشاره بر روی دکمه Back گوشی یا یک دکمه (Button) در لایه گرافیکی برنامه)
- کد لازم برای خروج از برنامه اندروید، به گونه ای که در اجرای بعدی برنامه به همان آخرین Activity که در آن بودیم وارد شویم (با اشاره بر روی دکمه Back گوشی یا یک دکمه (Button) در لایه گرافیکی برنامه)
- Restart کردن Activity ، هنگام چرخش صفحه نمایش گوشی، در برنامه نویسی اندروید
کلیدهای مرتبط از دسته بندی های دیگر
- تعیین id برای یک عنصر دلخواه موجود در فایل xml ، در برنامه نویسی اندروید
- افزودن تعدادی عنصر جدید، به لایه گرافیکی متناظر با Activity ، توسط کدهای java ، در برنامه نویسی اندروید
- حذف یک عنصر (مثلا یک Button یا ImageView) نمایش داده شده در لایه گرافیکی مربوط به Activity (حذف از View)، با کدنویسی، در برنامه نویسی اندروید
- افزودن یا حذف کردن View مربوط به یک عنصر تعریف شده در لایه گرافیکی (فایل xml) (نمایش یا پنهان کردن عنصر)، با روش setVisibility ، در برنامه نویسی اندروید
- ساخت صفحات با قابلیت اسکرول به بالا و پایین، در برنامه نویسی اندروید
- نوشتن توضیح (comment) در میان کدهای یک فایل xml از پروژه اندروید
- قرار دادن یک عنصر در لایه گرافیکی متناظر با Activity (در فایل xml) به گونه ای که کل صفحه را بپوشاند، در برنامه نویسی اندروید
- چیدن عناصر گرافیکی در فایل xml ، به صورت یک جدول (Table) و بر اساس ردیف ها (Rows) و ستون های (Columns) جدول، با استفاده از TableLayout در برنامه نویسی اندروید
- ساخت دو یا چند ستون (Column) با عرض برابر، در TableLayout ، در برنامه نویسی اندروید
- رسم یک خط افقی در لایه گرافیکی (فایل xml)، با استفاده از عنصر View ، در برنامه نویسی اندروید
- قرار دادن یک عنصر بر روی عنصری دیگر و دقیقا در وسط آن، در لایه از نوع RelativeLayout ، در برنامه نویسی اندروید
- آشنایی با کدهای مربوط به فایل java برای یک activity ، فایل xml متناظر با آن activity و همچنین فایل AndroidManifest.xml
- تغییر نام یک activity یا یک فایل xml از پروژه اندروید، در برنامه eclipse و تذکر در مورد عدم نگرانی از تغییر نام این دو نوع فایل
- تفاوت بین دو حالت LinearLayout و RelativeLayout برای نمایش فایل xml متناظر با activity ها
- طراحی نوع نمایش فایل های xml برای صفحه های نمایش با اندازه های مختلف (گوشی های مختلف)
- تعیین یک لایه گرافیکی متفاوت برای Activity ، هنگامی که گوشی در حالت افقی (landscape) قرار می گیرد، در برنامه نویسی اندروید
- شفاف کردن پس زمینه (background) یک Activity ، در برنامه نویسی اندروید
- نمایش یک عنصر گرافیکی با استفاده از انیمیشن (Animation) به صورت fade in (ظاهر شدن تدریجی عنصر)، در برنامه نویسی اندروید
- نمایش یک عنصر گرافیکی با استفاده از انیمیشن (Animation) به صورت fade out (محو شدن تدریجی عنصر)، در برنامه نویسی اندروید
کلیدهای مرتبط از دسته بندی های دیگر
- جابجایی چند خط از کدها به صورت همزمان، به سمت راست یا به سمت چپ، در برنامه eclipse ، در برنامه نویسی اندروید
- اشتباه رایج هنگام حذف پروژه های اندروید در برنامه Eclipse
- تغییر اندازه فونت عنوان (title) مربوط به Tab های باز شده در قسمت Editor برنامه Eclipse (و همچنین تغییر برخی ویژگی های دیگر آن، مثل کامل نمایش دادن نام فایل) ، در برنامه نویسی اندروید
- حذف علامت ضربدر موجود در بالای Tab های قسمت Editor (حذف علامت مربوط به بستن Tab ها)، در برنامه Eclipse ، در برنامه نویسی اندروید
- نحوه تشخیص Exception های مربوط به یک سری کد، هنگام استفاده از try و catch ، به صورت خودکار و توسط خود برنامه Eclipse ، در برنامه نویسی اندروید
- تغییر مسیر Workspace (محلی هم برای نگه داری فایل های پروژه ها و هم متناظر با پروژه های import شده)(یا در واقع، داشتن چندین Workspace به صورت همزمان که با انتخاب هر Workspace ، پروژه های متفاوتی در بخش Package Explorer نمایش داده شود)، در برنامه Eclipse (یا همان ADT Bundle)
- تعیین نمایش یا عدم نمایش شماره متناظر با خط ها در ادیتور (Editor) کد، در برنامه Eclipse
- شیوه های نصب پلاگین (plugin)(آنلاین و آفلاین) برای برنامه Eclipse
- معرفی پلاگین Eclipse Color Theme برای تغییر ظاهر و رنگ بندی کدها (تغییر Theme رنگ بندی کدها)، در برنامه Eclipse (یا همان ADT Bundle)
- نصب یک پلاگین (Plugin) (پلاگینی که قبلا فایل (فایل jar) آن را از اینترنت دانلود کرده اید)(نصب دستی)، برای برنامه Eclipse (یا همان ADT Bundle)
- معرفی پلاگین EditBox برای رنگی کردن پس زمینه (highlight کردن) بلوک های کد در ادیتور (Editor)، در برنامه Eclipse (یا همان ADT Bundle)
- برطرف کردن خطای Invalid project description هنگام وارد کردن (import کردن) یک پروژه اندروید به درون برنامه eclipse
- پیدا کردن عبارت خطا در برنامه eclipse ، هنگامی که علامت خطا، تنها در کنار نام پروژه اندروید نمایش داده می شود و فایل مربوط به خطا، مشخص نیست
- جلوگیری از خطای out of memory ، در برنامه نویسی اندروید
- اخطار در مورد عدم ساخت activity جدید در برنامه eclipse ، هنگام باز بودن فایل AndroidManifest.xml پروژه اندروید (و ویرایش آن فایل)، در برنامه نویسی اندروید
- خطای Unable to resolve target 'android-*' در برنامه eclipse ، در برنامه نویسی اندروید
- خطای Premature end of file ، در برنامه eclipse
- رفع مشکل نمایش یک علامت تعجب قرمز رنگ در کنار نام پروژه اندروید در برنامه eclipse ، با تصحیح مسیرها (build path)، در برنامه نویسی اندروید
- بر طرف کردن خطای There is no android project named '*' هنگام ساختن فایل apk از پروژه اندروید در برنامه eclipse ، در برنامه نویسی اندروید
- برطرف کردن خطای Can't find API database; API check not performed در برنامه eclipse ، در برنامه نویسی اندروید
- بررسی مشکلاتی که ممکن است بعد از انتشار برنامه اندروید در فروشگاه های اندروید، کاربران با آن روبرو شوند (مشکلاتی از برنامه اندروید که تا زمان انتشار برنامه، متوجه آنها نشده ایم)
- علامت های مربوط به خطا و هشدار، در برنامه eclipse
- اجرا (run) و یا خطایابی (debug) یک پروژه اندروید موجود در برنامه eclipse ، بر روی یک گوشی اندروید واقعی (از طریق اتصال گوشی به کامپیوتر، با کابل USB)
- اجرای دستوراتی دیگر، در صورت بروز خطا، با try و catch ، در برنامه نویسی اندروید
- نحوه تشخیص Exception های مربوط به یک سری کد، هنگام استفاده از try و catch ، به صورت خودکار و توسط خود برنامه Eclipse ، در برنامه نویسی اندروید
- جلوگیری از خطای Unterminated object at character هنگام کار با متن ساختاریافته به شکل json و پردازش آن، در برنامه نویسی اندروید
- استفاده از یک متغیر از پیش تعریف شده، در یک کلاس (Class) یا یک روش (Method)، هنگامی که متغیر با روش متفاوتی تعریف شده باشد (راه حلی برای خطای Cannot refer to a non-final variable * inside an inner class defined in a different method)، در برنامه نویسی اندروید
کلیدهای مرتبط از دسته بندی های دیگر
- تشخیص پروژه های اندروید Android Studio و پروژه های اندروید Eclipse (یا ADT Bundle)، از یکدیگر
- تبدیل پروژه های اندروید Android Studio به پروژه اندروید Eclipse (یا ADT Bundle)، به روش دستی
- ساخت یک پروژه اندروید جدید در Android Studio ، در برنامه نویسی اندروید
- ساخت یک Virtual Device در برنامه Android Studio (برای شبیه سازی پروژه های اندروید بر روی گوشی مجازی)، در برنامه نویسی اندروید
- اجرا (run) و یا خطایابی (debug) یک پروژه اندروید موجود در برنامه Android Studio ، بر روی یک گوشی اندروید واقعی (از طریق اتصال گوشی به کامپیوتر، با کابل USB)
- چگونگی استفاده از برنامه Android Studio و یا SDK Manager مرتبط با آن، برای نصب بسته های نرم افزاری و یا عملیات build gradle که نیاز به اتصال به اینترنت دارد، با وجود تحریم ip های ایران توسط گوگل، بر اساس تغییر proxy ، در برنامه نویسی اندروید
- وارد کردن خودکار (Auto Import) کلیه package های لازم برای کدهای نوشته شده، در برنامه Android Studio ، در برنامه نویسی اندروید
- تفاوت بین Project و Module ، در برنامه Android Studio
- ساخت فایل apk از پروژه اندروید، در Android Studio
کلیدهای مرتبط از دسته بندی های دیگر
- برطرف کردن خطای emulator: ERROR: x86 emulation currently requires hardware acceleration! ، هنگام اجرای یک Virtual Device ، در Android Studio ، در برنامه نویسی اندروید
- برطرف کردن خطای مشابه Error:failed to find Build Tools revision 23.0.1 در هنگام عملیات build gradle ، در Android Studio ، در برنامه نویسی اندروید
- برطرف کردن خطای مشابه Error:Failed to resolve: com.android.support:appcompat-v7:23.4.0 در هنگام عملیات build gradle ، در Android Studio ، در برنامه نویسی اندروید
- تبدیل متغیر int به متغیر String ، در برنامه نویسی اندروید
- تبدیل متغیر String به متغیر int ، در برنامه نویسی اندروید
- تبدیل متغیر long به متغیر String ، در برنامه نویسی اندروید
- تبدیل متغیر Boolean به متغیر String ، در برنامه نویسی اندروید
- تبدیل dp به پیکسل (px)، در برنامه نویسی اندروید
- تبدیل متغیر float به متغیر int ، در برنامه نویسی اندروید
- تبدیل متغیر String به متغیر float ، در برنامه نویسی اندروید
- تبدیل متغیر char به متغیر String ، در برنامه نویسی اندروید
- تبدیل متغیر File به متغیر String ، در برنامه نویسی اندروید
- تبدیل یک رشته (String) به آرایه ای از کاراکترها (char Array)، در برنامه نویسی اندروید
- تبدیل آرایه ای از جنس بایت (Byte Array) (یعنی byte[]) به یک رشته (String)، در برنامه نویسی اندروید
- تبدیل یک رشته (String) به آرایه ای از جنس بایت (Byte Array) (یعنی byte[])، در برنامه نویسی اندروید
- تبدیل یک رشته (string) به یک JSONObject و توضیح در مورد کلاس های json parser مورد استفاده توسط برنامه نویس های اندروید
- تبدیل یک JSONObject به یک رشته (String)، در برنامه نویسی اندروید
کلیدهای مرتبط از دسته بندی های دیگر
- نمایش عکس در یک activity ، در برنامه اندروید
- تعریف id برای ImageView در برنامه نویسی اندروید
- تغییر عکس یک ImageView با کدنویسی، در برنامه نویسی اندروید
- حذف عکس نمایش داده شده در ImageView ، با کدنویسی، در برنامه اندروید
- دریافت عکس نمایش داده شده در یک ImageView و ذخیره آن در یک متغیر جدید، در برنامه نویسی اندروید
- تبدیل یک عکس (Image) به حالت Drawable ، در برنامه نویسی اندروید
- نمایش یک عکس در ImageView ، در صورت وجود فایل عکس در فولدر drawable ، در برنامه نویسی اندروید
- تعیین یک عکس قرار گرفته در پوشه drawable از پروژه اندروید به عنوان عکس پس زمینه گوشی (wallpaper)، در برنامه نویسی اندروید
- تعیین یک عکس قرار گرفته در حافظه خارجی (External Storage) به عنوان عکس پس زمینه گوشی (wallpaper)، در برنامه نویسی اندروید
- نمایش یک عکس در پس زمینه یک ImageView، در برنامه نویسی اندروید
- ایجاد امکان بزرگنمایی (zoom) دو انگشتی برای عکس نمایش داده شده در ImageView ، با توسعه عنصر ImageView ، در برنامه نویسی اندروید
- تعریف Uri برای یک عکس موجود در فولدرهای drawable ، در برنامه نویسی اندروید
- تبدیل یک عکس (image) به Bitmap ، در برنامه نویسی اندروید
- چرخش یک عکس (بر حسب درجه) و نمایش آن در یک ImageView ، در برنامه نویسی اندروید
- به دست آوردن اندازه عرض (width) و ارتفاع (height) یک عکس، در برنامه نویسی اندروید
- تغییر اندازه یک عکس (تغییر اندازه عرض و ارتفاع عکس) و نمایش آن در یک ImageView ، در برنامه نویسی اندروید
- برطرف کردن مشکل عدم نمایش عکس افزوده شده به فولدرهای حافظه خارجی (External storage) در گالری (gallery) گوشی، تا زمان restart شدن گوشی، در برنامه نویسی اندروید
- تفاوت بین Drawable و Bitmap در برنامه نویسی اندروید
- نمایش تعدادی عکس، با استفاده از GridView ، در برنامه نویسی اندروید
- خواندن یک عکس از حافظه خارجی (External Storage)، تبدیل آن به Bitmap و نمایش آن در یک ImageView ، در برنامه نویسی اندروید
- نمایش یک عکس از نوع Bitmap ، در یک ImageView ، با روش setImageBitmap ، در برنامه نویسی اندروید
- تبدیل یک عکس به آرایه ای از جنس بایت (Byte Array) (یعنی byte[]) و سپس انجام معکوس این روند و نمایش عکس حاصل در یک ImageView ، در برنامه نویسی اندروید
- به دست آوردن نام تمامی عکس های (منابع) موجود در پوشه های drawable پروژه اندروید، به صورت یک آرایه (Array) از جنس رشته (String)، در برنامه نویسی اندروید
- دانلود تعدادی عکس از آدرس های اینترنتی (آدرس های URL) و ذخیره آنها در حافظه خارجی (External Storage) و نمایش آنها در برنامه اندروید، با قابلیت Cache کردن عکس ها به گونه ای که عکس هایی که قبلا دانلود شده اند، دوباره دانلود نشوند، در برنامه نویسی اندروید
- نمایش یک عکس قرار گرفته در اینترنت (یک آدرس URL)، در یک ImageView ، در برنامه نویسی اندروید
- روشی دیگر برای نمایش یک عکس قرار گرفته در اینترنت (یک آدرس URL)، در یک ImageView ، در برنامه نویسی اندروید
- به اشتراک گذاری (share) عکس، در برنامه نویسی اندروید
- افزودن امکان دریافت انواع اطلاعات (متن، عکس و ...) به اشتراک گذاری شده از برنامه های اندروید دیگر، به برنامه اندروید خود، در برنامه نویسی اندروید
کلیدهای مرتبط از دسته بندی های دیگر
- ارجاع به id یک TextView ، با تعریف رشته (string)، در برنامه نویسی اندروید
- نمایش یک متن، در یک TextView ، در برنامه نویسی اندروید
- دریافت متن نمایش داده شده در یک TextView و ذخیره آن در یک متغیر جدید از نوع رشته (String)، در برنامه نویسی اندروید
- تعیین اندازه فونت متن، در یک TextView ، در برنامه نویسی اندروید
- تفاوت بین واحد sp و واحد dp ، برای اندازه فونت متن ها، در برنامه نویسی اندروید
- تعیین رنگ متن TextView ، در برنامه نویسی اندروید
- راست چین، چپ چین و یا وسط چین کردن متن در TextView ، در برنامه نویسی اندروید
- تعیین فونت (font) دلخواه برای متن نمایش داده شده در یک TextView ، در برنامه نویسی اندروید
- رفتن به خط جدید در هنگام تعریف یک رشته (string) در برنامه اندروید
- دریافت یک رشته (string) از فایل strings.xml ، در برنامه نویسی اندروید
- خواندن یک رشته (Strings) از فایل strings.xml ، تنها در صورتی که رشته مورد نظر در فایل strings.xml تعریف شده باشد، در برنامه نویسی اندروید
- به دست آوردن نام تمامی رشته های (Strings) تعریف شده در فایل strings.xml در پروژه اندروید، به صورت یک آرایه (Array) از جنس رشته (String)، در برنامه نویسی اندروید
- تعریف آرایه ای از رشته ها (string array) در فایل strings.xml ، در برنامه نویسی اندروید
- دریافت یک آرایه رشته ای (string array) تعریف شده در فایل strings.xml و ذخیره آن در یک متغیر، در برنامه نویسی اندروید
- تغییر رنگ پس زمینه TextView ، در برنامه نویسی اندروید
- ایجاد فاصله بین متن و لبه های TextView ، در برنامه نویسی اندروید
- چک کردن مقدار یک رشته (string)، با equals ، در برنامه نویسی اندروید
- حذف فضاهای خالی (کاراکترهای space) ابتدا و انتهای یک رشته (String)، با روش trim ، در برنامه نویسی اندروید
- به دست آوردن تعداد کاراکترهای یک رشته (String)، با روش length ، در برنامه نویسی اندروید
- چک کردن وجود داشتن یک رشته (String) در رشته ای دیگر، با روش contains ، در برنامه نویسی اندروید
- تبدیل تمامی حرف های یک رشته (String)، به حرف های بزرگ یا حرف های کوچک، با روش های toLowerCase و toUpperCase ، در برنامه نویسی اندروید
- تبدیل یک رشته (String) به تعدادی رشته، بر اساس وجود یک علامت در آن، با روش split ، در برنامه نویسی اندروید
- ساخت یک TextView با قابلیت نمایش مختصری از متن و سپس نمایش کامل متن هنگام اشاره کاربر (Expandable TextView)، در برنامه نویسی اندروید
- تعیین تعداد خط های یک TextView ، در برنامه نویسی اندروید
- برداشتن محدودیت تعداد خطوط یک TextView ، در برنامه نویسی اندروید
- تعیین حداکثر تعداد خطوط یک TextView ، با روش setMaxLines ، در برنامه نویسی اندروید
- نمایش حاصل اجرای کدهای HTML ، در یک TextView ، در برنامه نویسی اندروید
- تغییر رنگ لینک های (hyperlinks) (تگ a از html) نمایش داده شده در TextView ، در برنامه نویسی اندروید
- تبدیل خودکار آدرس های اینترنتی (URL) موجود در متن نمایش داده شده در یک TextView ، به لینک (link)، در برنامه نویسی اندروید
- حرکت کردن متن در یک TextView، از سمت راست به چپ، با استفاده از مشخصه های TextView ، در برنامه نویسی اندروید
- حرکت کردن متن در یک TextView ، از سمت راست به چپ و یا از سمت چپ به راست، با استفاده از Animation ، در برنامه نویسی اندروید
- تبدیل یک رشته (String) به آرایه ای از کاراکترها (char Array)، در برنامه نویسی اندروید
- به دست آوردن قسمت آخر (به صورت یک زیررشته) از یک رشته (String) که بعد از آخرین تکرار از یک علامت خاص (مثلا نقطه) تا انتهای رشته، نوشته شده است، در برنامه نویسی اندروید
- حذف کردن چند کاراکتر اول یک رشته (String)، در برنامه نویسی اندروید
- حذف کردن چند کاراکتر آخر یک رشته (String)، در برنامه نویسی اندروید
- تبدیل آرایه ای از جنس بایت (Byte Array) (یعنی byte[]) به یک رشته (String)، در برنامه نویسی اندروید
- تبدیل یک رشته (String) به آرایه ای از جنس بایت (Byte Array) (یعنی byte[])، در برنامه نویسی اندروید
- ساخت یک رشته (String) با کاراکترهای تصادفی (ساخت یک رشته تصادفی با طول مشخص)، در برنامه نویسی اندروید
- خواندن یک فایل text (با پسوند txt) موجود در پوشه assets و ذخیره متن درون آن در متغیری از جنس رشته (String)، در برنامه نویسی اندروید
- تغییر عنوان (title) مربوط به Activity ها، در برنامه نویسی اندروید
- به اشتراک گذاری متن، در برنامه نویسی اندروید
- افزودن امکان دریافت انواع اطلاعات (متن، عکس و ...) به اشتراک گذاری شده از برنامه های اندروید دیگر، به برنامه اندروید خود، در برنامه نویسی اندروید
- ارسال پیامک (SMS) به گوشی یک فرد، در برنامه نویسی اندروید
- ارسال ایمیل (email) به ایمیل یک فرد، به وسیله برنامه های ارسال ایمیل به عنوان واسطه، در برنامه نویسی اندروید
کلیدهای مرتبط از دسته بندی های دیگر
- ساخت یک دکمه (Button) و تعیین کدهایی برای اجرا شدن در هنگام اشاره بر روی دکمه، در برنامه نویسی اندروید
- رفتن به activity جدید، با اشاره بر روی یک دکمه (button)، در برنامه نویسی اندروید
- ساخت چند دکمه (Button) برای رفتن به Activity های مختلف، در برنامه نویسی اندروید
- روشی دیگر برای ساخت و تعریف عملکرد چند دکمه (Button)، در برنامه نویسی اندروید
- ساخت دکمه های (button) زیبا با selector در برنامه اندروید
- کلیک (اشاره) بر روی یک دکمه (Button)، با کدنویسی، در برنامه نویسی اندروید
- ساخت یک ImageButton و تعیین کدهایی برای اجرا شدن در هنگام اشاره کاربر بر روی آن، در برنامه نویسی اندروید
- ساخت لیست (فهرست)، با استفاده از ListView ، در برنامه نویسی اندروید
- ساخت یک ListView سفارشی (Custom ListView) شامل چندین عنصر در هر ردیف (row) از ListView و با قابلیت رفتن به Activity جدید پس از اشاره کاربر بر روی هر ردیف و ارسال اطلاعات بر اساس ردیف انتخاب شده به Activity مقصد، در برنامه نویسی اندروید
- تغییر رنگ خط بین item ها (divider) در ListView ، در برنامه نویسی اندروید
- تغییر ارتفاع (ضخامت) خط بین item ها (divider) در ListView ، در برنامه نویسی اندروید
- حذف خط بین item ها در ListView (یعنی divider)، در برنامه نویسی اندروید
- تغییر رنگ پس زمینه (Background) هر item از ListView ، با روش setBackgroundColor ، در برنامه نویسی اندروید
- تغییر رنگ پس زمینه item های یک ListView به صورت ترتیبی از چند رنگ (مثلا تکرار 4 رنگ)، در برنامه نویسی اندروید
- تغییر ظاهر item های ListView ، در حالت های مختلف اشاره بر روی آنها (حالت های focused و focused and pressed و pressed و default)، در برنامه نویسی اندروید
- قرار گرفتن یک لایه نیمه شفاف (رنگی به صورت نیمه شفاف) بر روی item انتخاب شده از ListView ، با مشخصه listSelector ، در برنامه نویسی اندروید
- دلیل به هم ریختگی ظاهر item های ListView هنگامی که کدها را بر اساس متغیر position در روش getView نمی نویسیم (مستقل بودن کدها از شماره item ها ، در روش getView که در Adapter مربوط به ListView نوشته می شود)
- رفع مشکل جابجا شدن اطلاعات نمایش داده شده در WebView های موجود در item های ListView ، هنگام اسکرول صفحه، در برنامه نویسی اندروید
- ساخت ListView بی نهایت (لیست بی پایان - Endless ListView)، در برنامه نویسی اندروید
- تعیین عدم نمایش پسورد (password) نوشته شده در EditText ، در برنامه نویسی اندروید
- دریافت عبارت وارد شده (نوشته شده) در یک EditText ، در برنامه نویسی اندروید
- نمایش دادن یک عبارت، در یک EditText ، با کدنویسی، در برنامه نویسی اندروید
- نمایش یک توضیح در EditText (توضیحی برای آنچه کاربر باید وارد کند) ، در برنامه نویسی اندروید
- مجبور کردن کاربران به نوشتن فقط اعداد در یک EditText ، در برنامه نویسی اندروید
- جلوگیری از نمایش کیبورد (keyboard) هنگام اجرای activity حاوی EditText ، در برنامه نویسی اندروید
کلیدهای مرتبط از دسته بندی های دیگر
- پخش یک موسیقی به صورت تکرارشونده ، در برنامه اندروید
- آموزش ساخت یک برنامه اندروید، شامل دو دکمه، برای پخش یا توقف پخش یک موسیقی
- پخش یک فایل صوتی با استفاده از MediaPlayer ، با قابلیت به عقب و جلو بردن آهنگ (با استفاده از SeekBar)، در برنامه نویسی اندروید
- تعیین یک فایل صوتی موجود در حافظه خارجی (External Storage) به عنوان زنگ گوشی (Ringtone)، در برنامه نویسی اندروید
- حذف یک آهنگ تعیین شده به عنوان زنگ گوشی (Ringtone)، از لیست زنگ ها (Ringtone) در تنظیمات گوشی، در برنامه نویسی اندروید
- ساخت یک پایگاه داده (SQLite Database) و یک جدول (table) برای آن، در برنامه نویسی اندروید
- قرار دادن اطلاعات جدید در یک جدول (table) موجود در پایگاه داده (SQLite Database)، در برنامه نویسی اندروید
- حذف کردن یک جدول (table) موجود در پایگاه داده (SQLite Database)، در برنامه نویسی اندروید
- حذف کردن ردیف هایی از یک جدول (table) موجود در یک پایگاه داده (SQLite Database)، بر اساس مقدار یک ستون (column) خاص، در برنامه نویسی اندروید
- به روز رسانی (update) ردیف هایی از یک جدول (table) موجود در یک پایگاه داده (SQLite Database)، بر اساس مقدار یک ستون (column) خاص، در برنامه نویسی اندروید
- خواندن اطلاعات از پایگاه داده (SQLite Database)، در برنامه نویسی اندروید
- حذف کردن یک پایگاه داده (SQLite Database)، در برنامه نویسی اندروید
- نصب پلاگین SQLiteManager برای مشاهده اطلاعات موجود در یک فایل مربوط به پایگاه داده SQLite ، توسط برنامه eclipse ، در برنامه نویسی اندروید
- نصب پلاگین SQLite Manager برای مرورگر اینترنت Firefox ، برای مشاهده و کار با پایگاه داده SQLite و یا ساختن یک پایگاه داده SQLite جدید
- تبدیل اطلاعات موجود در Excel ، به پایگاه داده SQLite (برای برنامه نویسی اندروید)، با استفاده از فایل با فرمت csv
- دانلود تعدادی عکس از آدرس های اینترنتی (آدرس های URL) و ذخیره آنها در حافظه خارجی (External Storage) و نمایش آنها در برنامه اندروید، با قابلیت Cache کردن عکس ها به گونه ای که عکس هایی که قبلا دانلود شده اند، دوباره دانلود نشوند، در برنامه نویسی اندروید
- نمایش یک عکس قرار گرفته در اینترنت (یک آدرس URL)، در یک ImageView ، در برنامه نویسی اندروید
- روشی دیگر برای نمایش یک عکس قرار گرفته در اینترنت (یک آدرس URL)، در یک ImageView ، در برنامه نویسی اندروید
- دانلود یک فایل از یک آدرس اینترنتی (یک URL) و نمایش میزان پیشرفت (با ProgressDialog) ، در برنامه نوسی اندروید
- چک کردن متصل بودن گوشی کاربر به اینترنت، در برنامه نویسی اندروید
- چک کردن اتصال به اینترنت، به همراه نمایش یک پیام و دو گزینه ((تلاش مجدد)) و ((بی خیال)) هنگام عدم اتصال به اینترنت، با استفاده از AlertDialog ، در برنامه نویسی اندروید
- استفاده از HttpGet برای دریافت اطلاعات از یک صفحه اینترنتی (آدرس URL)، با روش GET و به صورت AsyncTask ، در برنامه نویسی اندروید
- استفاده از HttpPost برای دریافت اطلاعات از یک صفحه اینترنتی (آدرس URL)، با روش POST و به صورت AsyncTask ، در برنامه نویسی اندروید
- استفاده از کلاس های DefaultHttpClient و HttpPost و HttpGet و NameValuePair و BasicNameValuePair ، در Android Studio ، با وجود حذف شدن آنها در API های جدید از اندروید
- ارسال صحیح متن های فارسی، با روش های HttpPost و HttpGet ، در برنامه نویسی اندروید
- بر طرف کردن مشکل وجود فضای خالی در آدرس URL ، هنگام استفاده از HttpGet ، در برنامه نویسی اندروید
- شرح چارچوب برنامه های اندروید با قابلیت تعامل با سرور اینترنتی (مثل برنامه های فروشگاه های اندروید، بازی های گروهی اینترنتی و ...) و توضیحاتی در مورد جزئیات ساخت یک فروشگاه اندروید
- به روزرسانی (update) یک برنامه اندروید، از طریق اینترنت (سرور اینترنتی)
- دریافت اطلاعات متنی از سرور اینترنتی (یک URL)، با روش json و پردازش اطلاعات دریافتی با کلاس های (class) مرتبط با روش json و همچنین نمایش اطلاعات در یک ListView (به همراه تست برنامه اندروید برای متن فارسی)، در برنامه نویسی اندروید
- تبدیل یک رشته (string) به یک JSONObject و توضیح در مورد کلاس های json parser مورد استفاده توسط برنامه نویس های اندروید
- تبدیل یک JSONObject به یک رشته (String)، در برنامه نویسی اندروید
- عدم استفاده از چارچوب HTML هنگام ساخت صفحه ای بر روی سرور، برای دریافت اطلاعات آن صفحه توسط برنامه اندروید با روش JSON
- نمایش صحیح متن های فارسی دریافت شده با روش JSON از سرور، در برنامه نویسی اندروید
- خواندن اطلاعات از یک JSONObject موجود در یک JSONObject دیگر، در برنامه نویسی اندروید
- چگونگی دریافت متنهایی که شامل علامت " هستند، توسط روش json (بدون به هم ریختن ساختار json که وابسته به این علامت است)، در برنامه نویسی اندروید
- جلوگیری از خطای Unterminated object at character هنگام کار با متن ساختاریافته به شکل json و پردازش آن، در برنامه نویسی اندروید
- نمایش یک صفحه اینترنتی در یک activity ، با WebView در برنامه نویسی اندروید
- نمایش نتیجه اجرای کد HTML در یک activity ، با WebView در برنامه نویسی اندروید
- تعیین اندازه نمایش فونت در WebView ، در برنامه نویسی اندروید
- باز شدن لینک ها، درون خود WebView، در برنامه نویسی اندروید
- ساخت لینک به یک آدرس اینترنتی (نمایش لیست مرورگرهای اینترنت گوشی، بعد از اشاره به لینک)، در برنامه نویسی اندروید
- بازگشت به آدرس اینترنتی (URL) قبلی در خود WebView، هنگام اشاره بر روی دکمه Back گوشی، در برنامه نویسی اندروید
- نمایش یک فایل HTML قرار گرفته در پوشه assets از پروژه اندروید، در یک WebView ، در برنامه نویسی اندروید
- ارسال اطلاعات با روش POST به یک صفحه اینترنتی (آدرس URL)، هنگام بارگذاری صفحه اینترنتی در WebView ، در برنامه نویسی اندروید
- نمایش حاصل اجرای کدهای HTML ، در یک TextView ، در برنامه نویسی اندروید
کلیدهای مرتبط از دسته بندی های دیگر
- نمایش یک صفحه اینترنتی در یک activity ، با WebView در برنامه نویسی اندروید
- نمایش نتیجه اجرای کد HTML در یک activity ، با WebView در برنامه نویسی اندروید
- تعیین اندازه نمایش فونت در WebView ، در برنامه نویسی اندروید
- باز شدن لینک ها، درون خود WebView، در برنامه نویسی اندروید
- ساخت لینک به یک آدرس اینترنتی (نمایش لیست مرورگرهای اینترنت گوشی، بعد از اشاره به لینک)، در برنامه نویسی اندروید
- بازگشت به آدرس اینترنتی (URL) قبلی در خود WebView، هنگام اشاره بر روی دکمه Back گوشی، در برنامه نویسی اندروید
- نمایش یک فایل HTML قرار گرفته در پوشه assets از پروژه اندروید، در یک WebView ، در برنامه نویسی اندروید
- ارسال اطلاعات با روش POST به یک صفحه اینترنتی (آدرس URL)، هنگام بارگذاری صفحه اینترنتی در WebView ، در برنامه نویسی اندروید
- نمایش یک پیام به کاربر، به صورت یک پنجره جدید، با استفاده از Dialog ، در برنامه اندروید
- نمایش یک پیام به کاربر، به مدت چند ثانیه، با استفاده از کلاس Toast ، در برنامه نویسی اندروید
- تعیین کوتاه مدت یا بلند مدت بودن پیام نمایش داده شده توسط روش Toast ، در برنامه نویسی اندروید
- حذف یک پیام نمایش داده شده توسط روش Toast (عدم ادامه نمایش آن پیام)، در برنامه نویسی اندروید
- شفاف کردن پس زمینه یک Dialog ، در برنامه نویسی اندروید
- نمایش یک پیام در یک پنجره جدید، به همراه دو گزینه قابل انتخاب برای کاربر، با استفاده از AlertDialog ، در برنامه نویسی اندروید
- قرار دادن یک دکمه (Button) درون پیام نمایش داده شده توسط Dialog و اجرای یک سری کد دلخواه پس از اشاره بر روی دکمه (Button)، در برنامه نویسی اندروید
- نمایش یک پیام (Notification) در notification bar (یا همان status bar)، با استفاده از NotificationManager ، به صورت قابل اشاره و قابل حذف، در برنامه نویسی اندروید
- نمایش یک پیام (Notification) در notification bar (یا همان status bar)، با استفاده از NotificationManager ، به صورت غیر قابل اشاره، در برنامه نویسی اندروید
- نمایش یک پیام (Notification) در notification bar (یا همان status bar)، با استفاده از NotificationManager ، به صورت غیر قابل حذف (نمایش در بخش Ongoing)، در برنامه نویسی اندروید
- حذف یک Notification و یا همه Notification های نمایش داده شده توسط برنامه اندروید
- طراحی نوع نمایش فایل های xml برای صفحه های نمایش با اندازه های مختلف (گوشی های مختلف)
- غیرفعال کردن چرخش خودکار در برنامه اندروید، هنگام چرخاندن گوشی موبایل (برنامه اندروید یا یک Activity ، همیشه در حالت عمودی (portrait) یا حالت افقی (landscape) باشند)
- از دست نرفتن اطلاعات Activity هنگام چرخش صفحه نمایش (عدم restart شدن Activity)، در برنامه نویسی اندروید
- چرخاندن صفحه نمایش گوشی به حالت عمودی (portrait) یا حالت افقی (landscape)، با کدنویسی java ، در برنامه نویسی اندروید
- تعیین یک لایه گرافیکی متفاوت برای Activity ، هنگامی که گوشی در حالت افقی (landscape) قرار می گیرد، در برنامه نویسی اندروید
- به دست آوردن ابعاد صفحه نمایش گوشی، بر حسب پیکسل (Pixel)، در برنامه نویسی اندروید
- به دست آوردن جهت صفحه نمایش گوشی (بودن صفحه نمایش گوشی در حالت عمودی (portrait) یا در حالت افقی (landscape))، سپس اجرای یک سری کد بر اساس یکی از آن دو حالت، در برنامه نویسی اندروید
- روشن ماندن صفحه نمایش گوشی برای همیشه (جلوگیری از خاموش شدن صفحه نمایش)، در برنامه نویسی اندروید
- اجرای یک سری کد، هنگام چرخش صفحه نمایش گوشی، با استفاده از روش onConfigurationChanged ، در برنامه نویسی اندروید
- Restart کردن Activity ، هنگام چرخش صفحه نمایش گوشی، در برنامه نویسی اندروید
- به دست آوردن نسخه اندروید (Android version) و API level گوشی کاربر، در برنامه نویسی اندروید
- به دست آوردن اطلاعات برنامه های اندروید نصب بر روی گوشی کاربر، به صورت یک لیست آرایه ای (ArrayList) از نوع ApplicationInfo ، در برنامه نویسی اندروید
- به دست آوردن شماره سریال (Serial Number) گوشی اندروید (به عنوان یک id منحصر بفرد برای شناسایی گوشی های اندروید)، در برنامه نویسی اندروید
- به دست آوردن مدل گوشی کاربر (Device Model)، در برنامه نویسی اندروید
- به دست آوردن کل حافظه RAM گوشی (برای نسخه API برابر 16 و بالاتر)، در برنامه نویسی اندروید
- به اشتراک گذاری متن، در برنامه نویسی اندروید
- به اشتراک گذاری (share) عکس، در برنامه نویسی اندروید
- به اشتراک گذاری (share) یک فایل صوتی (مثلا mp3)، با استفاده از Intent ، در برنامه نویسی اندروید
- افزودن امکان دریافت انواع اطلاعات (متن، عکس و ...) به اشتراک گذاری شده از برنامه های اندروید دیگر، به برنامه اندروید خود، در برنامه نویسی اندروید
- افزودن امکان دریافت یک آدرس اینترنتی (آدرس URL) به اشتراک گذاری شده از برنامه های اندروید دیگر، به برنامه اندروید خود (با قابلیت نمایش برنامه، تنها برای یک دامنه خاص) و سپس پردازش بر روی URL ، در برنامه نویسی اندروید
- به دست آوردن آدرس مسیر حافظه خارجی (external storage)، در برنامه نویسی اندروید
- ساخت یک فولدر جدید در حافظه خارجی (external storage)، در برنامه نویسی اندروید
- ساخت یک فایل متنی در حافظه خارجی (external storage)، با متنی دلخواه، در برنامه نویسی اندروید
- حذف یک فولدر (folder) موجود در حافظه خارجی (external storage)، در برنامه نویسی اندروید
- چک کردن امکان خواندن و نوشتن فایل در حافظه خارجی (external storage)، در برنامه نویسی اندروید
- اجرا کردن یک فایل apk موجود در حافظه خارجی (external storage - فولدرهای گوشی اندروید) برای نصب، با کدنویسی، در برنامه نویسی اندروید
- پنهان کردن (hidden) فایل ها و پوشه ها (folder)، در حافظه خارجی (External Storage)، در برنامه نویسی اندروید
- مشاهده فایل ها و پوشه های پنهان شده (hidden) در پوشه بندی گوشی اندروید
- کپی کردن یک فایل از پوشه raw در پروژه اندروید به درون پوشه ای در حافظه خارجی (External Storage)، در برنامه نویسی اندروید
- مشاهده فایل های موجود در پوشه بندی یک گوشی اندروید واقعی، توسط برنامه eclipse
- به دست آوردن لیست فایل ها و پوشه های (Folders) موجود در یک پوشه در حافظه خارجی (External Storage)، به صورت آرایه ای (Array) از جنس File (و همچنین شرح چگونگی تبدیل آنها به رشته (String))، در برنامه نویسی اندروید
- به دست آوردن مسیر کامل (Absolute Path) مربوط به یک File ، به صورت یک رشته (String)، در برنامه نویسی اندروید
- به دست آوردن نام مربوط به یک File (بدون ذکر مسیر کامل)، به صورت یک رشته (String)، در برنامه نویسی اندروید
- از حالت فشرده در آوردن (unzip کردن) یک فایل فشرده (فایل zip شده) موجود در حافظه خارجی (External Storage)، در برنامه نویسی اندروید
- تفاوت بین حافظه گوشی، حافظه خارجی (External Storage)، حافظه داخلی (Internal Storage) و sd card ، در برنامه نویسی اندروید
- اجرا کردن یک فایل apk موجود در حافظه خارجی (external storage - فولدرهای گوشی اندروید) برای نصب، از یک سرویس (Service)، در برنامه نویسی اندروید
- خواندن یک عکس از حافظه خارجی (External Storage)، تبدیل آن به Bitmap و نمایش آن در یک ImageView ، در برنامه نویسی اندروید
- تعیین یک عکس قرار گرفته در حافظه خارجی (External Storage) به عنوان عکس پس زمینه گوشی (wallpaper)، در برنامه نویسی اندروید
کلیدهای مرتبط از دسته بندی های دیگر
- تولید اعداد تصادفی، با استفاده از کلاس Random ، در برنامه نویسی اندروید
- به دست آوردن مینیمم (حداقل) بین دو عدد (integer-float-double-long)، با روش Math.min ، در برنامه نویسی اندروید
- به دست آوردن ماکزیمم (حداکثر) بین دو عدد (integer-float-double-long)، با روش Math.max ، در برنامه نویسی اندروید
- به دست آوردن اندازه (قدر مطلق - absolute value) یک عدد، با روش Math.abs ، در برنامه نویسی اندروید
- به دست آوردن مقدار عدد e (ثابت اویلر - Euler's constant) به توان یک عدد، با روش Math.exp ، در برنامه نویسی اندروید
- به توان رساندن یک عدد (به توان عددی دیگر)، با روش Math.pow ، در برنامه نویسی اندروید
- به دست آوردن جذر (Square Root) (رادیکال 2) ( $ \sqrt x $ ) (ریشه دوم) یک عدد، با روش Math.sqrt ، در برنامه نویسی اندروید
- گرد کردن اعداد اعشاری، با روش های Math.round و Math.ceil و Math.floor ، در برنامه نویسی اندروید
- حذف قسمت صحیح یک عدد اعشاری ذخیره شده در یک متغیر float (باقی ماندن تنها بخش اعشاری عدد)، در برنامه نویسی اندروید
- حذف تعدادی از رقم های اعشاری یک عدد اعشاری، در برنامه نویسی اندروید
- حذف تعدادی از رقم های اعشاری یک عدد اعشاری، به همراه گرد کردن (روند کردن)، در برنامه نویسی اندروید
- توابع مثلثاتی (Trigonometric functions) در برنامه نویسی اندروید
- تبدیل رادیان (Radian) به درجه (Degree)، با روش Math.toDegrees ، در برنامه نویسی اندروید
کلیدهای مرتبط از دسته بندی های دیگر
- حذف بخش عنوان (title bar یا action bar) در activity ، در برنامه نویسی اندروید
- قرار دادن تعدادی دکمه (Button)(تعدادی item) در action bar برای رفتن به Activity های مختلف برنامه اندروید، در برنامه نویسی اندروید
- ساخت یک View سفارشی (Custom View) در Action Bar (به عنوان مثال، یک EditText)، در برنامه نویسی اندروید
- افزودن دکمه بازگشت (back) به Action Bar ، در برنامه نویسی اندروید
- اجرای متعدد یک سری کد در Activity های مختلف، بدون احتیاج به دوباره نوشتن آنها، با ساخت یک کلاس (Class) جدید، در برنامه نویسی اندروید
- ساخت یک کلاس (class) جدید با قابلیت دریافت Context مربوط به Activity ، در برنامه نویسی اندروید
- ساخت یک روش (Method) جدید در یک کلاس (Class)، در برنامه نویسی اندروید
- استفاده از یک متغیر از پیش تعریف شده، در یک کلاس (Class) یا یک روش (Method)، هنگامی که متغیر با روش متفاوتی تعریف شده باشد (راه حلی برای خطای Cannot refer to a non-final variable * inside an inner class defined in a different method)، در برنامه نویسی اندروید
- ساخت package های جدید برای مدیریت بهتر Activity ها و کلاس ها (class) و همچنین شرح چگونگی ساخت یک Activity جدید برای package ای غیر از package اصلی برنامه اندروید، در برنامه eclipse ، در برنامه نویسی اندروید
- تغییر package اصلی یک برنامه اندروید که شامل چندین package است، در برنامه نویسی اندروید
کلیدهای مرتبط از دسته بندی های دیگر
- معرفی DexGuard (مشابه ProGuard اما غیر رایگان) برای جلوگیری از مهندسی معکوس کدهای برنامه اندروید
کلیدهای مرتبط از دسته بندی های دیگر
- مفهوم Thread در برنامه نویسی اندروید و همچنین توضیحاتی در مورد همزمان سازی (Synchronizing)
- ساخت یک Thread جدید و اجرای یک سری کد در آن، در برنامه نویسی اندروید
- اجرای کدهایی که نیاز به بروزرسانی (User Interface) UI دارند، هنگامی که در حال اجرای یک سری کد در Thread ای غیر از Thread اصلی برنامه هستیم، با استفاده از روش runOnUiThread در یک Activity ، در برنامه نویسی اندروید
- استفاده از سرویس (Service) برای اجرای یک سری کد به صورت مستقل از خود برنامه اندروید (حتی هنگام بسته بودن برنامه اندروید)
- ارجاع به Context ، در یک سرویس (Service)، در برنامه نویسی اندروید
- شروع یک Activity جدید، از یک سرویس (Service)، در برنامه نویسی اندروید
- چگونگی شناسایی عنصر تعریف شده در یک فایل xml ، در یک سرویس (Service) (چگونگی به کار بردن findViewById در یک سرویس)، در برنامه نویسی اندروید
- اجرا کردن یک فایل apk موجود در حافظه خارجی (external storage - فولدرهای گوشی اندروید) برای نصب، از یک سرویس (Service)، در برنامه نویسی اندروید
- ارسال یک مقدار (Value) از Activity به یک سرویس (Service)، در برنامه نویسی اندروید
- بستن (destroy کردن) یک سرویس (Service)، با کدنویسی در یک Activity ، در برنامه نویسی اندروید
- بستن (destroy کردن) یک سرویس (Service)، با کدنویسی در خود سرویس، در برنامه نویسی اندروید
- اجرای یک سری کد توسط یک سرویس (Service)، هنگام بسته شدن (destroy شدن) سرویس، با استفاده از روش onDestroy ، در برنامه نویسی اندروید
کلیدهای مرتبط از دسته بندی های دیگر
- محاسبه مقدار زمان اجرای یک سری دستور، در برنامه نویسی اندروید
- اجرای یک سری کد، در آینده و در زمانی که حتی برنامه اندروید در حال اجرا نمی باشد، با کلاس AlarmManager ، در برنامه نویسی اندروید
- اجرای یک سری کد، بعد از گذشت یک مدت زمان مشخص، با روش onFinish از کلاس CountDownTimer ، در برنامه نویسی اندروید
- اجرای یک سری کد، به صورت چندین بار و با فواصل زمانی منظم و یک زمان نهایی برای پایان، با روش onTick از کلاس CountDownTimer ، در برنامه نویسی اندروید
- متوقف کردن اجرای برنامه اندروید (اجرای کدها) به مدت چند ثانیه، با استفاده از روش SystemClock.sleep ، در برنامه نویسی اندروید
- متوقف کردن اجرای کدهای یک Thread ، با روش Thread.sleep ، در برنامه نویسی اندروید
- به دست آوردن تاریخ و زمان فعلی، با استفاده از کلاس SimpleDateFormat ، در برنامه نویسی اندروید
- اجرای یک سری کد، به صورت هر چند ثانیه یک بار (مثلا هر 5 ثانیه یک بار)، با ساخت یک thread جدید، در برنامه نویسی اندروید
- به دست آوردن زمان فعلی، به صورت یک عدد تنها، با روش System.currentTimeMillis ، در برنامه نویسی اندروید
- تبدیل عدد به دست آمده از روش System.currentTimeMillis برای زمان، به یک شکل مناسب برای نمایش تاریخ، با کلاس SimpleDateFormat ، در برنامه نویسی اندروید
- تبدیل یک تاریخ ساختاریافته (بر اساس سال و ماه و روز و ساعت و ...) به یک عدد تنها (بر اساس معیار Unix Epoch)، در برنامه نویسی اندروید
کلیدهای مرتبط از دسته بندی های دیگر
- ساخت آرایه (Array) برای نگهداری همزمان چندین مقدار در یک متغیر، در برنامه نویسی اندروید
- به دست آوردن طول (تعداد عنصرهای) یک آرایه (Array)، با روش length ، برنامه نویسی اندروید
- به دست آوردن ماکزیمم (Maximum) و مینیمم (Minimum) اعداد ذخیره شده در یک آرایه (Array) از جنس Integer ، در برنامه نویسی اندروید
کلیدهای مرتبط از دسته بندی های دیگر
- ساخت یک لیست آرایه ای (ArrayList)، در برنامه نویسی اندروید
- افزودن یک عنصر جدید، به یک لیست آرایه ای (ArrayList)، در برنامه نویسی اندروید
- حذف یک عنصر از یک لیست آرایه ای (ArrayList)، در برنامه نویسی اندروید
- به دست آوردن اندازه (تعداد عناصر) یک لیست آرایه ای (ArrayList)، در برنامه نویسی اندروید
- دریافت یک عنصر از یک لیست آرایه ای (ArrayList) و ذخیره آن در متغیری دیگر، در برنامه نویسی اندروید
- تغییر مقدار یک عنصر، در یک لیست آرایه ای (ArrayList)، در برنامه نویسی اندروید
- تعریف یک یا چند رنگ (color) در پروژه اندروید و استفاده از آنها برای عناصر مختلف در برنامه اندروید
- به کار بردن یک کد رنگ دلخواه (مثلا #00ff00) برای تعیین رنگ در روش setBackgroundColor ، با استفاده از روش Color.parseColor ، در برنامه نویسی اندروید
- راهنما برای یافتن کد متناظر با یک لایه نیمه شفاف (رنگی به صورت نیمه شفاف)، بر اساس انتخاب رنگ و همچنین میزان شفافیت، در برنامه نویسی اندروید
- تغییر رنگ پس زمینه (Background) هر item از ListView ، با روش setBackgroundColor ، در برنامه نویسی اندروید
- تغییر رنگ پس زمینه item های یک ListView به صورت ترتیبی از چند رنگ (مثلا تکرار 4 رنگ)، در برنامه نویسی اندروید
- تغییر رنگ پس زمینه یک Activity ، در برنامه نویسی اندروید
- تغییر رنگ پس زمینه TextView ، در برنامه نویسی اندروید
کلیدهای مرتبط از دسته بندی های دیگر
- ساخت یک Activity به صورت Tab بندی (شامل چند Fragment)، با استفاده از کتابخانه ActionBarSherlock (مناسب برای API های پایین)، در برنامه نویسی اندروید
- تعریف یک TextView (و نمایش یک متن در آن TextView)، در یک Fragment ، در برنامه نویسی اندروید
- تعریف یک Button (و کدهای لازم برای اجرا، هنگام اشاره کاربر به Button)، در یک Fragment ، در برنامه نویسی اندروید
- رفتن از یک Fragment به یک Activity ، با Intent ، در برنامه نویسی اندروید
- به دست آوردن Context در یک Fragment ، در برنامه نویسی اندروید
- برطرف کردن مشکل عدم نمایش محتوای Tab ها، بعد از چندین بار انتخاب Tab های مختلف، با استفاده از روش setOffscreenPageLimit ، در برنامه نویسی اندروید
- اجرای صحیح روش های onCreateOptionsMenu و onOptionsItemSelected هنگام استفاده از ActionBarSherlock ، برای نمایش و تعیین عملکرد action bar ، در برنامه نویسی اندروید
- چگونگی استفاده از Proguard برای پروژه اندرویدی که در آن از کتابخانه ActionBarSherlock استفاده شده است (برای جلوگیری از بروز Force Close)، در برنامه نویسی اندروید
- ساخت یک ProgressDialog برای نمایش میزان پیشرفت اجرای یک سری عملیات (کد)، در برنامه نویسی اندروید
- ساخت و نمایش یک ProgressBar ، تنها با کدهای java ، در برنامه نویسی اندروید
- ساخت و نمایش یک ProgressBar ، با استفاده از تگ ProgressBar در فایل xml ، به همراه دو دکمه (Button) برای نمایش ProgressBar و عدم نمایش ProgressBar ، در برنامه نویسی اندروید
- آموزش ساخت قسمت جستجو در عنوان های مباحث، برای برنامه اندروید
- ساخت لیست علاقه مندی ها (Favorites)، با استفاده از SharedPreferences و همچنین، تلاش برای محتوا محور کردن برنامه اندروید و ساده تر شدن توسعه اطلاعاتی برنامه
- نمایش لوگوی برنامه، در ابتدای برنامه اندروید و به مدت چند ثانیه
- ساخت Sliding Menu (یا Navigation Drawer)، با استفاده از کتابخانه ActionBarSherlock (قابل استفاده برای برخی api های پایین)
- ساخت Sliding Menu با استفاده از کتابخانه ActionBarSherlock ، در برنامه نویسی اندروید
- تعیین کدهایی برای اجرا شدن در هنگام اشاره به دکمه بازگشت (Back) ، در برنامه اندروید
- پرسیدن اطمینان از خروج، هنگام اشاره به دکمه بازگشت (Back) ، در برنامه اندروید
- تغییر دادن آیکون (icon) پروژه اندروید، پس از ساخته شدن آن در برنامه eclipse ، در برنامه نویسی اندروید
- تغییر دادن آیکون (icon) پروژه اندروید، پس از ساخته شدن آن در برنامه Android Studio ، در برنامه نویسی اندروید
- ساخت آیکون برای برنامه اندروید
- کد لازم برای خروج از برنامه اندروید، به گونه ای که در اجرای بعدی برنامه به اولین Activity برنامه اندروید (Activity اصلی) وارد شویم، نه آخرین Activity که در آن بوده ایم (با اشاره بر روی دکمه Back گوشی یا یک دکمه (Button) در لایه گرافیکی برنامه)
- کد لازم برای خروج از برنامه اندروید، به گونه ای که در اجرای بعدی برنامه به همان آخرین Activity که در آن بودیم وارد شویم (با اشاره بر روی دکمه Back گوشی یا یک دکمه (Button) در لایه گرافیکی برنامه)
- اجرای یک سری دستور، تنها یک بار (تنها در اولین اجرای برنامه، بعد از نصب برنامه اندروید)
- ایجاد امکان نصب برنامه اندروید بر روی حافظه خارجی گوشی (SD card) ، در برنامه نویسی اندروید
- آموزش نصب بسته های نرم افزاری جدید برای Android SDK Manager ، با وجود تحریم های شرکت گوگل برای ایرانیان
- چک کردن تهی بودن یا نبودن یک Uri ، در برنامه نویسی اندروید
- دسترسی به یک مقدار، به صورت سراسری (global) در تمامی Activity ها، در برنامه نویسی اندروید
- اجرای دستوراتی دیگر، در صورت بروز خطا، با try و catch ، در برنامه نویسی اندروید
- حالت بندی اجرای کدها بر اساس مقدار یک متغیر (اجرای کدهای مختلف بر اساس مقدار یک متغیر)، با استفاده از عبارت های switch و case و default ، در برنامه نویسی اندروید
- بازتولید (regenerate) کلاس R در پروژه اندروید، با گزینه Clean در برنامه eclipse
- نمایش پنجره مربوط به حذف (uninstall) یک برنامه اندروید نصب شده بر روی گوشی کاربر، با کدنویسی، در برنامه نویسی اندروید
- اجرای یک برنامه اندروید نصب شده بر روی گوشی کاربر، با کدنویسی، در برنامه نویسی اندروید
- دریافت نظر کاربران بر اساس تعداد ستاره، با استفاده از عنصر RatingBar ، در برنامه نویسی اندروید
- نمایش یک تعداد مشخص ستاره در RatingBar ، در برنامه نویسی اندروید
- تعیین یک عکس دلخواه برای نمایش به جای عکس ستاره پیش فرض RatingBar (و همچنین به عنوان راه حلی برای تعیین اندازه عکس RatingBar به صورت دلخواه) (ساخت RatingBar سفارشی (Custom RatingBar))، در برنامه نویسی اندروید
- نحوه وارد (import) کردن پروژه های اندروید شامل یک یا چند کتابخانه (library) به درون برنامه eclipse و تصحیح مسیرها برای رفع خطاهای ناشی از انتقال پروژه اندروید به کامپیوتر جدید
- معرفی روش های ساخت برنامه اندروید به صورت ((محتوا محور))، (جدا کردن محتوای اطلاعاتی برنامه اندروید و گرافیک آن) و بررسی معایب و مزیت های آنها
- ارسال پیامک (SMS) به گوشی یک فرد، در برنامه نویسی اندروید
- ارسال ایمیل (email) به ایمیل یک فرد، به وسیله برنامه های ارسال ایمیل به عنوان واسطه، در برنامه نویسی اندروید
- برقراری تماس تلفنی (phone call) با استفاده از برنامه اندروید، از طریق کدنویسی، در برنامه نویسی اندروید
- مشاهده و دسترسی به فایل های منبع (عکس، آهنگ و ...) موجود در یک فایل apk متعلق به یک برنامه اندروید
- Context چیست و چه نقشی در ساخت برنامه اندروید دارد ؟
- عدم استفاده از روش ArrayAdapter.addAll() (روش addAll برای متغیر از نوع ArrayAdapter) در نسخه های API پایین تر از 11 و جایگزینی روش ArrayAdapter.add() (روش add برای متغیر از نوع ArrayAdapter) به جای آن، برای جلوگیری از ایجاد Force Close ، در برنامه نویسی اندروید
- ذخیره اطلاعات بر اساس الگوی ((کلید-مقدار)) (key-value)، با استفاده از HashMap ، در برنامه نویسی اندروید
- ساخت یک مجموعه (Set) از مقادیر، با استفاده از HashSet ، در برنامه نویسی اندروید
- تفاوت HashSet و HashMap ، در برنامه نویسی اندروید
- معرفی کد USSD (برای پرداخت وجه، دریافت اطلاعات، ثبت اطلاعات و ...) و بیان روش هایی برای اجرای کدهای USSD در برنامه نویسی اندروید (به همراه ارائه یک پروژه اندروید)
- دانلود مستقیم بسته نرم افزاری Offline GDG Developer Kit (بسته ای کامل از ابزارها و آموزش های مرتبط با برنامه نویسی اندروید که توسط خود گوگل ارائه می شود) از سرور کلیدستان
- دانلود ADT Bundle ، برای برنامه نویسی اندروید
- ساخت برنامه اندروید بدون هیچ دانشی