نصب Android Developer Tools یا به اختصار ADT
بسته نرم افزاری Android Developer Tools (یا به اختصار ADT) به شما این امکان را می دهد که بتوانید در برنامه Eclipse، پروژه های اندروید را ساخته و اجرا کنید. شما باید ابتدا ADT را دانلود کنید. فایل مربوط به آن را می توانید در اینترنت بیابید.
پس از دانلود فایل مربوط به ADT، ابتدا فایل را از حالت فشرده در بیاورید. سپس برنامه Eclipse را اجرا کنید و از منوی Help گزینه Install New Software را انتخاب کنید. پنجره ای به شکل زیر باز می شود :
بر روی گزینه Add کلیک کرده و سپس بر روی گزینه Local کلیک کنید (اگر فایل دانلودی به صورت zip است و آن را از حالت zip در نیاورده اید می توانید گزینه Archive را انتخاب کنید). اکنون فولدر اصلی حاوی تمامی فایل های ADT را انتخاب کنید و بر روی گزینه OK کلیک کنید. لیستی به صورت زیر در پنجره نمایش داده می شود :
گزینه Developer Tools و سپس بر روی گزینه Next کلیک کنید. روند نصب را ادامه بدهید و در مرحله آخر، باید گزینه I accept the terms of the license agreements را انتخاب کرده و بر روی گزینه Finish کلیک کنید. اکنون صبر کنید تا نصب پایان یابد. در هنگام نصب امکان دارد با اخطارهایی به صورت زیر مواجه شوید :
در این موارد، بر روی گزینه OK کلیک کنید. در آخر پیام زیر نمایش داده می شود :
شما باید بر روی گزینه Yes کلیک کنید تا برنامه Eclipse یک بار restart بشود.
همچنین، بعد از اجرا شدن برنامه Eclipse، شما باید چک کنید که آیا مسیر SDK در برنامه Eclipse به درستی مشخص شده است یا خیر. برای این منظور، در برنامه Eclipse، از منوی Window، گزینه Preferences را انتخاب کنید و سپس در پنجره ای که باز می شود، بر روی گزینه Android کلیک کنید. ببینید در قسمت SDK Location، محل نصب SDK به درستی تعیین شده است یا نه و در صورتی که آدرس، غلط است، آن را تصحیح کنید.
- فهرست مباحث
- 1 مقدمه برای شروع برنامه نویسی اندروید
- 2 نصب Software Development Kit یا به اختصار SDK
- 3 نصب Android SDK platform
- 4 نصب یک نسخه انتخابی از اندروید
- 5 شبیه سازی برنامه های ساخته شده برای اندروید، توسط یک دستگاه مجازی (Virtual Device)
- 6 نصب برنامه Eclipse
- 7 نصب Android Developer Tools یا به اختصار ADT
- 8 ساخت یک پروژه اندروید
- 9 اجرای پروژه اندروید در برنامه eclipse
- 10 ساخت یک فایل APK از پروژه اندروید، در برنامه eclipse
- 11 معرفی نرم افزار YouWave Android برای شبیه سازی سریعتر برنامه های اندروید
- 12 مفهوم acitivity در برنامه نویسی اندروید
- 13 آشنایی با کدهای مربوط به فایل java برای یک activity ، فایل xml متناظر با آن activity و همچنین فایل AndroidManifest.xml
- 14 علامت های مربوط به خطا و هشدار، در برنامه eclipse
- 15 ساخت یک برنامه اندروید تشکیل شده از دو activity
- 16 ساخت آسان یک activity جدید، در برنامه eclipse
- 17 تغییر نام یک activity یا یک فایل xml از پروژه اندروید، در برنامه eclipse و تذکر در مورد عدم نگرانی از تغییر نام این دو نوع فایل
- 18 تفاوت بین دو حالت LinearLayout و RelativeLayout برای نمایش فایل xml متناظر با activity ها
- 19 وارد کردن (import) یک پروژه اندروید، به درون برنامه eclipse
- 20 شبیه سازی برنامه های اندروید (اجرای فایل های apk) بر روی کامپیوتر، با نرم افزار BlueStacks App Player
- 21 استفاده از ProGuard برای سخت تر شدن مهندسی معکوس (reverse engineering) و استخراج کدهای فایل apk برنامه اندروید
- 22 اجرا (run) و یا خطایابی (debug) یک پروژه اندروید موجود در برنامه eclipse ، بر روی یک گوشی اندروید واقعی (از طریق اتصال گوشی به کامپیوتر، با کابل USB)
- 23 نوشتن پیام هایی برای نمایش در قسمت LogCat در برنامه Eclipse ، هنگام شبیه سازی برنامه اندروید توسط یک دستگاه مجازی (virtual device) یا هنگام اجرا و خطایابی برنامه اندروید بر روی یک گوشی اندروید واقعی، در برنامه نویسی اندروید
- 24 آموزش نصب و استفاده از نرم افزار Genymotion ، برای شبیه سازی برنامه های اندروید بر روی کامپیوتر
- 25 تفاوت بین نسخه اندروید (Android version) و API level و ذکر شماره های متناظر بین آنها
- 26 نصب نسخه های مختلف API از اندروید، در برنامه نویسی اندروید
- 27 تمام نکاتی که قبل از انتشار برنامه اندروید خود در فروشگاه های اندروید، باید به آنها توجه کنیم
-
نکته : این فهرست مباحث، صرفا منتخبی از کلیدهای آموزشی این موضوع است (که خواندن متوالی آنها توصیه می شود) و برای دیدن کلیدهای آموزشی بیشتر از این موضوع، می توانید بر روی دسته بندی های ستون سمت راست کلیک نمایید.