رفتن به Activity جدید، با استفاده از روش Intent ، در برنامه نویسی اندروید
برای رفتن به یک Activity جدید (شروع یک Activity جدید)، با استفاده از روش Intent ، کدهای زیر را می نویسیم :
که در آن، Activity1 ، نام activity فعلی و Activity2 ، نام activity است که قصد داریم وارد آن بشویم.
دقت کنید که برای خلاصه نویسی، کدها را به صورت بالا (در یک خط) نوشته ایم، در صورتی که بخواهیم مرحله ساخت Intent در خطی جداگانه نوشته شود، کدها به صورت زیر خواهند بود :
startActivity(intent);
این کدرو نگفتید کجا بنویسیم؟
mainActivity.java?
سلام.
موردی که ذکر کردید، نام یک فایل java است (احتمالا یک Activity). این نام را در آموزش ذکر نکرده ایم. به نام های ذکر شده در آموزش دقت کنید، متوجه می شوید که نام Activity مورد نظرتان را در چه قسمتی از کدها باید بنویسید.
سلام یه سوال داشتم
ساخت layout activity های بیشتر به چه میزان روی حجم برنامه تاثیر میگذارند بطوری در اکتیویتی ها فقط از متن استفاده شده باشد
سلام.
در کل، مواردی که تنها شامل متن می باشند، خیلی به حجم برنامه (اندازه فایل apk) اضافه نمی کنند و نیازی به نگرانی در مورد آنها نیست. اگر حجم فایل apk مهم باشد، بیشتر حجم عکس ها، ویدئوها و سایر فایل ها مهم خواهد بود.
در واقع وقتی کدهای Activity یا layout متناظر با آن را می نویسیم و یا اینکه Activity ها و layout های جدید می سازیم، بیشتر از آنکه نگران باشیم که حجم برنامه (اندازه فایل apk) زیاد نشود (که چون متن هستند، مهم نیست)، بیشتر باید به این موضوع فکر کنیم که با کدنویسی بهتر، کدها هوشمندتر باشند و نوشتن آنها (و همچنین بررسی و ویرایش مجدد آنها در آینده)، زمان زیادی نبرد.
به عنوان مثال، مکن است فردی برای نمایش 5 عکس مختلف، 5 عدد Activity بسازد و در هر کدام، یک ImageView تعریف کند که هر عکس، در یکی از Activity ها نمایش داده شود، در صورتی که این روش غلط است و روش درست به این صورت می باشد که یک Activity داشته باشیم که در آن، یک ImageView تعریف شده است، سپس Activity ، شماره متناظر با عکس (مثلا اعداد از 1 تا 5) را دریافت می کند و بر اساس شماره، عکس متناظر را در ImageView نمایش می دهد.
در مورد تعریف چند layout برای یک Activity () نیز اگر لازم است، این کار را انجام دهید و تاثیر زیادی در حجم فایل apk ندارد.