کلید غیررایگان
فروش این کلید، متوقف شده است.
آموزش طراحی بازی دو بعدی برای اندروید و جاوا (کتاب آموزشی به زبان فارسی)
نکات قبل از خرید:
- 1- فهرست مطالبی که این کتاب پوشش می دهد در ذیل نکات درج شده است.
- 2- این کتاب با فرض این که شما با زبان جاوا و اندروید آشنایی دارید نوشته شده است و در آموزش تنها به موضوع یعنی آموزش طراحی بازی پرداخته خواهد شد.
- 3- این آموزش از هیچ نرم افزار جانبی مثل یونیتی یا گیم میکر استفاده نکرده و آموزش پایه ای بازی سازی یا به عبارتی کدنویسی می باشد.
- 4- محیط کدنویسی : در نسخه 2 (نسخه جدید)، دو فصل اول بر اساس Eclipse و فصل سوم بر اساس Android Studio می باشد. در نسخه 1 (نسخه قدیمی)، هر 3 فصل بر اساس Eclipse هستند (با خرید کلید، به هر دو نسخه دسترسی خواهید داشت).
- 5- شما می توانید قبل از خرید یا طی آموزش از طریق رایانامه abolfazlrahimi@chmail.ir با من در ارتباط باشید (همچنین سوالات می تواند در بخش نظرات درج گردد تا سایر کاربران نیز از پاسخ سوالات بهره ببرند).
- 6- برای دسترسی به منابع بازی از قبیل تصاویر می توانید به وب سایت codeandroid.ir مراجعه کنید (منابع در همین کلید از سایت کلیدستان نیز برای دانلود موجود می باشند).
- 7- با خرید کلید، به هر دو نسخه (نسخه 1 و نسخه 2) دسترسی خواهید داشت، اما توصیه می شود که نسخه 2 (نسخه جدید) خوانده شود و همچنین به کسانی که قبلا آموزش را از نسخه 1 (نسخه قدیمی ) شروع کرده اند، توصیه می شود که اگر هنوز فصل سوم آموزش را نخوانده اند، از نسخه 2 ادامه آموزش را پیگیری نمایند (تفاوت نسخه 1 و 2 در فصل سوم می باشد).
دانلود فایل apk :
فهرست مطالب کتاب (206 صفحه) :
1- فصل اول : آموزش ساخت و برنامه نویسی بازی برای اندروید
1-1- روز اول : آماده کردن زیربنا
1-1-1- راه اندازی پروژه
2-1-1- اضافه کردن متدها و بسط کلاس Applet
2-1- روز دوم : چهارچوب اصلی
1-2-1- اجرای یک ریسمان (implementing a Thread)
2-2-1- ایجاد حلقه بی نهایت بازی
3-2-1- تعریف اندازه، پس زمینه، و عنوان
3-1- روز سوم : اجرای پاسخ گویی به کلیدها (implementing KeyListener)
1-3-1- پاسخ گویی به فشردن کلیدها
2-3-1- پاسخ گویی به رها کردن کلید
4-1- روز چهارم : ایجاد شخصیت اصلی بازی
1-4-1- وارد کردن ربات
2-4-1- گرافیک
3-4-1- رسم شخصیت اصلی بازی
4-4-1- جابجایی و حرکت ربات
5-1- روز پنجم: پس زمینه
1-5-1- اضافه کردن پس زمینه متحرک
2-5-1- اضافه کردن پس زمینه متحرک (قسمت 2)
3-5-1- کامل کردن حرکت ربات
4-5-1- حالت های مشترک
6-1- روز ششم : اضافه کردن دشمن
1-6-1- ایجاد کلاس دشمن
2-6-1- ایجاد کلاس دشمن پرنده
3-6-1- نمایش دشمنان
7-1- روز هفتم : شلیک گلوله
1-7-1- ایجاد کلاس گلوله
2-7-1- تعریف یک لیست-آرایه (ArrayList) در کلاس ربات
3-7-1- رسم گلوله ها
4-7-1- دکمه شلیک گلوله
8-1- روز هشتم : پویانمایی (Animation)
1-8-1- ایجاد کلاس پویانمایی
2-8-1- پویانمایی شخصیت های بازی
9-1- روز نهم : آرایه دوبعدی
1-9-1- آرایه ها
2-9-1- آرایه دو بعدی
10-1- روز دهم : رسم نقشه آجر کاری
1-10-1- ایجاد نقشه آجر کشی
2-10-1- رسم نقشه
2- فصل دوم
1-2- طراحی زمین
1-1-2- زمین مشترک
2-1-2- ایجاد کلاس آجر کاری
3-1-2- انجام کمی تغییرات
4-1-2- اضافه کردن آجرها در کلاس شروع
2-2- طراحی زمین بخش ۲
3-2- روز سوم : خانه تکانی
1-3-2- پاک سازی کلاس ربات
2-3-2- پاکسازی کلاس شروع
3-3-2- پاکسازی کلاس آجرکاری
4-2- روز چهارم : برخورد بین اجسام
5-2- روز پنجم : برخورد بین اجسام بخش اول
6-2- روز ششم : برخورد بین اجسام بخش دوم
7-2- روز هفتم : برخورد بین اجسام بخش سوم
1-7-2- برخورد گلوله ها
2-7-2- تعریف حریم مستطیلی برای دشمنان
8-2- روز هشتم : سیستم سلامت
1-8-2- شکست بازیکن
2-8-2 - سلامتی دشمنان
9-2- روز نهم : هوش مصنوعی
1-9-2- هوش مصنوعی
2-9-2- پیاده سازی
3- فصل سوم
1-3- ساخت پروژه اندروید
1-1-3- مقدمه
2-3- روز دوم : طراحی الگوی بازی
1-2-3- تعریف واسطه ها (Interfaces) :
3-3- روز سوم : پیادهسازی الگوها
1-3-3- ایجاد بسته پیادهسازی و پیادهسازی کلاس ها
4-3 - مراحل اجرای بازی در اندروید
1-4-3- توسعه بازی
2-4-3- تغییرات در فایل Manifest
5-3- اجرای بازی اندروید
1-5-3- توسعه بازی
دانلود نسخه 2 (نسخه جدید) :
نسخه 2 ، جدیدترین نسخه می باشد.
منابع کد (نسخه 2 - نسخه جدید) :
فصل اول | فصل دوم | فصل سوم | |
---|---|---|---|
روز اول | دانلود | ||
روز دوم | دانلود | دانلود | |
روز سوم | دانلود | دانلود | دانلود |
روز چهارم | دانلود | دانلود | |
روز پنجم | دانلود | دانلود | دانلود |
روز ششم | دانلود | دانلود | |
روز هفتم | دانلود | دانلود | |
روز هشتم | دانلود | دانلود | |
روز نهم | دانلود |
دانلود تصاویر و آهنگ ها (مشترک در هر دو نسخه 1 و 2) :
دانلود فایل pdf کتاب (نسخه 2 - نسخه جدید) (شامل 206 صفحه) :
دانلود نسخه 1 (نسخه قدیمی) :
نسخه جدید (نسخه 2) ارائه شده است، اما نسخه 1 (نسخه قدیمی) را هم در ادامه ذکر می کنیم.
توصیه می شود که نسخه 2 (نسخه جدید) خوانده شود و همچنین به کسانی که قبلا آموزش را از نسخه 1 (نسخه قدیمی ) شروع کرده اند، توصیه می شود که اگر هنوز فصل سوم آموزش را نخوانده اند، از نسخه 2 ادامه آموزش را پیگیری نمایند (تفاوت نسخه 1 و 2 در فصل سوم می باشد).
منابع کد (نسخه 1 - نسخه قدیمی) :
منابع کد نسخه 1 و 2 ، تنها در فصل سوم متفاوت می باشند.
فصل اول | فصل دوم | فصل سوم | |
---|---|---|---|
روز اول | دانلود | ||
روز دوم | دانلود | ||
روز سوم | دانلود | دانلود | |
روز چهارم | دانلود | دانلود | |
روز پنجم | دانلود | دانلود | دانلود |
روز ششم | دانلود | دانلود | |
روز هفتم | دانلود | دانلود | |
روز هشتم | دانلود | دانلود | |
روز نهم | دانلود |
دانلود تصاویر و آهنگ ها (مشترک در هر دو نسخه 1 و 2) :
دانلود فایل pdf کتاب (نسخه 1 - نسخه قدیمی) (شامل 207 صفحه) :
نام کاربری | ( abolfazlrma ) |
وب سایت | http://codeandroid.ir |
ایمیل | abolfazlrahimi@chmail.ir |
با سلام خدمت شما
من تمامی مراحلو تا پایان روز پنجم انجام دادم و وقتی که پروژه رو اجرا میکنم هیچ تصویری با لا نمیاد و فقط یک فریم خالی باز میشه با بک گراند مشکی !!!
لطفا راهنمایی بفرمایید !!!!!!!!!!۱
سلام.
با توجه به اینکه پروژه های مرحله به مرحله برای این آموزش در دسترس می باشد، توصیه می شود که پروژه مرتبط با مرحله ای که در آن قرار دارید را دانلود کرده و با پروژه اندروید ساخت شده توسط خود مقایسه کنید.
اما در کل، اگر خطایی در کدهای شما وجود داشته باشد، می توانید به خطایابی بپردازید :
با سلام و تشکر از زحمت شما در ساخت این آموزش
من در مورد این فریم ورک دچار یک مشکل شدم ممنون میشم راهنمایی کنید
در کلاس AndroidFastRenderView وقتی که framebuffer را در canvas رسم میکنیم(در متد run) در واقع در هر فریم داریم framebuffer رو نسبت به سایز گوشی scale میکنیم که این مسئله در گوشی های بزرگ frame per second (fps) را کاهش میده و تصویر تیک میزنه
حالا اگر بجاش همه عکس ها را همون اول در لودینگ بازی scale کنیم مشکل grow heap ایجاد میشه!
چاره چیه؟
با تشکر