انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
دوربین مدار بسته عاملی بازدارنده

دوربین مدار بسته عاملی بازدارنده

#1
دوربین مدار بسته عاملی بازدارنده


افزایش نصب دوربین مدار بسته عاملی بازدارنده در اماکن عمومی، موضوعی است که در سالهای اخیر باعث ایجاد شرایطی نا امن برای سارقان شده است. به شکلی که برای برخی از آنها،  عاملی بازدارنده تبدیل شده است. معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا، سرهنگ علی غیاثوند، علاوه بر تاکید برای استفاده از  این دوربین ها، خاطر نشان کرد، بایستی دوربین های مورد استفاده از کیفیت و حافظه مناسبی برخوردار باشند تا بتوان از تصاویر آنها استفاده کرد.
[img=630x0]http://iraneamn.com/wp-content/uploads/2017/02/12.jpg[/img]
نقش نصب دوربین مدار بسته، در پیشگیری و کشف جرم تا چه میزان است ؟

کاهش سرقت و شناسایی سارقان از نتایج نصب دوربین مدار بسته می باشد، همه صنوف و اماکن باید ملزم به نصب این دوربین ها شوند و محیط های پیرامونی آنها هم به این دوربین ها تجهیز شوند تا شاهد کاهش میزان سرقت ها باشیم.در سالهای اخیر استفاده از این سیستم ها، خوشبختانه رواج پیدا کرده و علاوه بر آنکه نصب آن نوعی بازدارندگی ایجاد می نماید، در کشف جرم، کمک زیادی به پلیس می کند.


[عکس: %D8%B6%D8%B6.jpg]


آیا استاندارد های خاصی برای این دوربین ها نیز وجود دارد؟
به نظر می رسد برای دوربین هایی که نصب می شوند، استاندارد خاصی وجود ندارد و کیفیت بعضی از این دوربین ها بسیار پایین می باشد و تصاویر آنها قابل استفاده نمی باشد، یا بعضی دیگر قادر به ضبط طولانی مدت تصاویر به دلیل اینکه ازحافظه کمی برخوردارند، نیستند. هنگام تهیه چنین سیستم هایی، لازم است از دوربین های با کیفیت و کارایی مطلوب استفاده شود .
در وسایل حمل و نقل عمومی مثل مترو و اتوبوس، شاهد وقوع سرقت و جیب بری در سالهای اخیر هستیم، پلیس، چه اقداماتی برای پیشگیری از چنین جرائمی انجام داده است؟
یک سری فعالیت ها به صورت مشارکتی صورت می پذیرد، بدین صورت که اصول ایمنی را مردم بایستی رعایت کنند و از طرف دیگر، پلیس هم باید اقدامات خاصی را انجام دهد. با شرکت اتوبوسرانی تعاملاتی در مورد نصب دوربین مدار بسته در اتوبوس ها صورت گرفته است تا ضمن اطلاع رسانی به مردم، هشدارهای لازم را نیز ارائه دهند تا زمانی که سوار اتوبوس می شوند و ازدحام است بیشتر از کیف و وسایل خود مراقبت نمایند. از سوی دیگر استفاده از دوربین های مدار بسته در مترو ها کمک های فراوانی به پلیس نموده، با این حال مردم بایستی هوشیاری بیشتری در مراقبت از وسایل خود داشته باشند. اقدامات توسط پلیس صورت می پذیرد، طوری که در سال جاری و سال گذشته، شاهد بیشترین میزان دستگیری چندین باند جیب بری بودیم. دلیل اصلی جیب بری به دلیل سهل انگاری شهروندان به وقوع می پیوندد، در اتوبوس ها، مالباختگانی که طعمه سرقت قرار می گیرند، کسانی هستند مراقب وسایل خود نیستند زیرا سارقان در اتوبوس ها بیشتر به صورت باندی عمل می کنند، به عنوان مثال، یک نفر به فردی تنه زده و در همان موقعه، فرد بعدی سرقت را انجام می دهد.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان