انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
در مورد ویزای شینگن و انواع آن بیشتر بدانید.

در مورد ویزای شینگن و انواع آن بیشتر بدانید.

#1
[عکس: schengen-sitevisa.com-.jpg]

ویزای شینگن سندی است که برای سفر به دیدار از کشورهای منطقه شینگن از جانب مقامات مربوطه برای شخص متقاضی صادر می شود. معاهده شنگن  در ۱۴ ژوئن سال ۱۹۸۵ میلادی جهت ورود آزاد ساکنین کشورهای اروپایی بدون نیاز به ویزا و کاهش مشکلات رفت وو آمد آنها از جمله برچیده شدن مرزها و ایستگاههای بازرسی مرزی بود. منطقه ی شینگن شامل 26 کشور است که با یکدیگر توافق کرده اند شهروندان شان آزادانه و مانند یک کشور واحد در سراسر آن مسافرت کنند. از میان 26 کشور متعهد به توافق نامه یا پیمان شینگن، 22 کشور عضو اتحادیه ی اروپا و 4 کشور عضو انجمن تجارت آزاد اروپا (EFTA) هستند.
ویزای شینگن  دارای چهار نوع مختلف است و انواع ویزای شینگن توضیح داده شده است که در خود ویزا از طریق چهار حرف الفبای انگلیسی (A B C DD) مشخص شده است.

ویزای (A). ویزای ترانزیت: مسافر حق خارج شدن از فرودگاه را ندارد و فقط میتواند در یکی از فرودگاه های شینگن هواپیمای خود را عوض  کرده و به کشوری خارج از شینگن برود.

ویزای (B). ویزای عبور: مسافر فقط حق دارد از فرودگاه خارج شده و از شینگن بعنوان منطقه عبوری استفاده کرده تا از طریق زمینی خود را  به کشور دیگر غیر شینگن برساند. مسافر حق توقف غیر ضروری در شینگن را ندارد.

ویزای ©. ویزای بازدید: اکثر ایرانیان با این نوع ویزا وارد شینگن میشوند. که ساده ترین راه برای گرفتن ویزای شینگن فرانسهویزای شینگن یونان و... نوع C می باشد.  میتواند حداکثر دارای ۹۰ روز “اعتبار” و حداکثر ۹۰ روز “روزهای  مجاز” باشد.  
ویزای (D). ویزای بلند مدت: معمولا برای اشخاصی مانند تجار و مانند آن صادرمیشود که به دلایل ویژه مثلا بازرگانی مجبورند در طی سال بارها به شینگن وارد و از آن خارج شوند. “مدت اعتبار” میتواند تا یک سال باشد، اما حداکثر “روزهای مجاز” آن همان ۹۰۰ روز است.
منبع: http://sitevisa.com
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان