برای ذخیره تنظیمات برنامه بهترین روش استفاده از کلاس sharePreference هستش
البته برای مقادیری که برای ما مهم نیستن ( از لحاظ امنیتی) ، چون هر کسی میتونه به این اطلاعات دسترسی داشته باشه.
برای استفاده از این کلاس باید به صورت زیر عمل کنید
کد پیاچپی:
SharedPreferences sharedpreferences = getSharedPreferences(MyPREFERENCES, Context.MODE_PRIVATE);
که MYPREFERENCES نام فایلی هستش که تنظیمات شما در آن ذخیره میشهپ
Context.MODE_PRIVATE هم حالت ذخیره شدن آن هستش که در شاخه data/data/packageName/ ذخیره میشه.
برای ذخیره مقادیر مورد نیاز باید از حالت KeyValuePair استفاده کنید
یعنی به صورت جفت های کلید و مقدار.
برای استفاده باید به صورت زیر عمل کنید
کد پیاچپی:
Editor editor = sharedpreferences.edit();
editor.putString("key", "value");
editor.commit();
اول یک editor ازش بگیرید
کد پیاچپی:
Editor editor = sharedpreferences.edit();
پبعدش به صورت زیر مقادیر خودتون رو در آن قرار بدید
کد پیاچپی:
editor.putString("key", "value");
key کلیدی هستش که با اون ما میتونیم مقادیر رو ذخیره و بازیابی کنیم
value هم مقادیر مورد نظر ما هستش
برای مثال من میخواد font مورد استفاه برنامه رو ذخیره کنیم و در هر بار اجرای برنامه فونت در برنامه خودم اعمال کنم
کد پیاچپی:
editor.putString("DefaultFont", "Homa");
ٍِّDefaultFont کلید یا key من هستش و Homa فونت مورد نظر من ( یا کاربر ) هستش.
بعد از تعریف متغیرهای مورد نظر با استفاده از method
مقادیر و کلیدها رو در فایل مورد نظر ذخیره میکنیم تا در دفعات بعدی بتونیم ازشون استفاده کنیم
با استفاده از method های put ، یعنی اونهایی که اولشون put هستش مثل : putString یا putInt میتونی مقادیر رو ذخیره و
با استفاده از method های get، یعنی اونهایی که اولشون get هستش مثل : getString یا getInt میتونی با دادن key یا کلید مقدار ذخیره شده رو بازیابی کنی به این صورت
کد پیاچپی:
String myfont = editor.getString("DefaultFont");
مقدار Homa در متغیر myfont ذخیره میشه.