انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
نکات مهم خرید برج خنک کننده

نکات مهم خرید برج خنک کننده

#1
نکات مهم خرید برج خنک کننده

در مطلب پیش رو به بررسی نکات مهم خرید برج خنک کننده می پردازیم. از آن جا که برج خنک کننده یا cooling tower یکی از پر استفاده‌ ترین دستگاه‌ های صنعتی و تاسیسات می‌ باشد، بنابراین نیاز است تا قبل از اقدام به خرید، نکاتی را از جمله نوع و کیفیت، لرزش و صدا، خدمات و تعمیرات کولینگ تاور را مد نظر قرار دهید.
[عکس: %D9%BE%D8%B1%D9%88%DA%98%D9%87-%D8%A8%D8...C.jpg.webp]
در صورتیکه اگر هر کدام از این نکات قبل از خرید مورد بررسی قرار نگیرد، ممکن است در هنگام بهره‌ برداری از برج خنک کن مشکل آفرین شود و اصلاح آن در برخی اوقات غیر ممکن و هزینه بر خواهد بود. در این مقاله از بادران تهویه صنعت قصد داریم تا نکات مهم و ضروری در خرید برج خنک کننده را معرفی کرده و آنها را بررسی نماییم.

نکات مهم خرید برج خنک کننده
[عکس: %D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D9%87%D9...7.jpg.webp]
برج خنک‌ کننده ایرانی بخریم یا خارجی؟
کولینگ تاور یک دستگاه با عملکرد و کانیزم ساده می‌ باشد که تجهیزات مکانیکی پیشرفته و یا تکنولوژی خاصی ندارد. در نتیجه ساخت آن در داخل کشور امکان‌ پذیر است. در حال حاضر تعداد بسیار زیادی از شرکت‌ های داخلی این محصول را تولید و عرضه می‌ نمایند. نمونه‌ های خارجی کولینگ تاور به دلیل محدودیت‌ های واردات، در حال حاضر تنها از کشور چین وارد می‌ شوند که علاوه به صرف هزینه هنگفت واردات هیچ گونه مزیت به نوع ساخت داخل کشور ندارند، در نتیجه خرید برج خنک کن ساخت داخل کشور پیشنهاد می‌ شود.

کیفیت اجزاء و قطعات برج خنک کننده
پکینگ‌ ها یا سطوح انتقال حرارت داخل دستگاه باید از جنس پی وی سی (P.V.C) نسبتا مرغوب باشد. زیرا اگر انواع پکینگ برج خنک کننده کیفیت لازم را نداشته باشد، به مرور خورد شده و به همراه رسوب وارد سیستم لوله‌ کشی می‌ شود. ساخت قطعات با کیفیت بالاتر نیازمند هزینه بیشتر سازنده می‌ باشد که منجر به افزایش قیمت محصول خواهد شد.
[عکس: %D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D9%BE%DA...7.jpg.webp]
کلیه قطعات فلزی اعم از ساپورت‌ ها و نگه دارنده‌ ها باید گالوانیزه گرم باشد، در غیر اینصورت زنگ زده و دچار فرسودگی می‌ شوند. سایر تجهیزات شامل فن، کاهنده دور، سیستم توزیع آب و … باید از حداقل استانداردهای ساخت برخوردار باشد تا در طول عملکرد دچار مشکل نشود. دوران گارانتی قطعات برج خنک کننده از دیگر فاکتورهای مهم می‌ باشد که می‌ توان آن را مد نظر قرار داد.

خدمات پس از فروش برج خنک کننده
از آنجا که برج خنک کن به صورت متناوب و فصلی نیازمند خدمات و نگهداری می‌ باشد، اطمینان حاصل کنید که شرکت سازنده قادر به ارائه خدمات پس از فروش مناسب باشد. قطعات برج خنک کننده به طور مداوم در تماس با آب و رطوبت هستند، همچنین به دلیل گردش آب، دستگاه رسوب بسیار زیادی می‌ گیرد، بنابراین خدمات پس از فروش خوب و پشتیبانی سریع باعث دلگرمی خواهد بود.

لرزش و صدای برج خنک کننده
لرزش و صدای ناشی از عملکرد برج خنک‌ کننده، اتفاقی است که می‌ توان نسبت به آن اقدامات پیشگیرانه را انجام داد. در ساختمان‌ های مسکونی یا تجاری، صدا و لرزش برج خنک‌ کننده، عامل آزار دهنده‌‍‌ ای می‌ باشد که برای ساکنین و اطرافیان آلودگی صوتی قابل توجه‌ای ایجاد می‌ کند. هنگامی که برج خنک‌ کننده بروی پشت بام قرار داد، شکایت‌ های زیادی مخصوصاً از ساکنین طبقات بالا در ساختمان‌ های مسکونی شنیده می‌ شود که نسبت به صدا و لرزش اعتراض دارند.

در موارد دیگری نیز به دلیل تغییرات دما آب لوله‌ ها به دلیل انبساط و انقباض موجب ایجاد سر و صدا می‌ شود. این مسئله تا حدود بسیار زیادی قابل رفع است. با در نظر گرفتن سنسور دما و اینورتر و سیستم مبتنی بر تغییر دور پروانه، می‌ توان به صورت قابل ملاحظه‌ای از صدا و لرزش دستگاه جلوگیری نمود.

ذرات خارج شده از برج خنک کننده، قاتل خاموش
نکته‌ای که قطعاً به گوش شما نخورده است، میزان خطر بالای استنشاق ذرات ریز پرتاب شده از برج خنک کن می‌ باشد. آب در تشت برج خنک کن راکد بوده و به دلیل دمای بالا مکان مناسب جهت رشد و جمع شدن میکروب‌ ها و باکتری‌ ها می‌ باشد. هنگامی که فن دستگاه روشن می شود، مقداری از باکتری‌ ها همراه با جریان هوا به بیرون از دستگاه پرتاب می‌ شوند. در میان این عوامل بیماری‌ زا، باکتری کشنده‌ ای به نام لژیونلا وجود دارد که در صورت تنفس وارد ریه‌ ها می شود. این باکتری در ریه رشد کرده و موجب سینه پهلو و تنگی نفس می‌ شود و در افرادی که سیستم ایمنی ضعیف دارند در نهایت منجر به مرگ می‌ شود.

طبق مقررات سازمان بهداشت جهانی کلیه دستگاه‌ های برج خنک کن باید حداقل دو بار در سال به صورت کامل تمیز و پاکسازی شود. می‌ توان در کولینگ تاور از بایوساید که یک ماده شیمیایی است، استفاده نمود تا باکتری و میکروب‌ ها کشته شوند و اجازه تشکیل پیدا نکنند.

نحوه خرید برج خنک کننده
در ادامه کار، نیاز است تا چهار پارامتر زیر را مشخص کنید:
  • دمای ورود به برج خنک کننده
  • دمای خروج از برج خنک کننده
  • حداکثر دمای مرطوب محیط
  • دبی آب در گردش
با داشتن این چهار پارامتر با استفاده از نمودار انتخاب برج خنک کننده یا نرم افزار انتخاب برج خنک کننده نسبت به تعیین ظرفیت برج خنک کن اقدام می کنیم. حال که تناژ برج خنک کننده را بدست آورده ایم به انتخاب و خرید برج خنک کننده می پردازیم.

جنس سازه برج خنک کننده
پیش از خرید برج خنک کننده، جنس سازه و اسکلت برج خنک کننده راباید مشخص کرد. از متریال‌ های زیر در ساخت برج خنک‌ کننده استفاده می‌ شود:
  • فایبرگلاس
  • گالوانیزه
  • فولاد ضد زنگ
  • بتن
  • چوب
نوع برج خنک کننده
از موارد مهم در زمان سفارش، باید نوع برج خنک کننده مورد نیاز را مدنظر قرار دهید. بر این اساس برج‌ های خنک‌ کننده به انواع زیر تقسیم بندی می‌ شوند:
  • برج خنک کننده مدار بسته
  • برج خنک کننده مدار باز
  • برج خنک کنند هیبریدی
  • برج خنک کننده خشک
  • برج خنک کننده هلر
کیفیت و گارانتی سیستم برج خنک‌ کننده
در هنگام خرید برج خنک‌ کننده به کیفیت و گارانتی برج خنک‌ کننده توجه نمایید. استفاده از متریال خوب در ساخت قطعات برج خنک‌ کننده بسیار مهم است، زیرا در عمر و دوام قطعات تأثیرگذار است.


نقل قول:
شرکت بادران تهویه صنعت بدنه برج خنک کننده را 15 سال گارانتی و مابقی قطعات را 3 سال گارانتی می‌ کند”

در نهایت یادآور می‌ شویم که باید جمیع نکات را برای خرید برج خنک‌ کننده مورد توجه قرارداده و بهترین انتخاب را انجام دهید. جهت خرید کولینگ تاور دست دوم به مطلب برج خنک کننده دست دوممراجعه فرمایید.

جهت بررسی بیشتر و انجام مشاوره با کارشناسان شرکت بادران تهویه صنعت تماس حاصل فرمایید.
نقل قول:منبع: شرکت بادران تهویه صنعت (طراحی، مهندسی و ساخت انواع برج خنک کننده و تجهیزات تهویه مطبوع)
[عکس: combine-logos-AP-BT.png.webp]
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 2 مهمان