انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تاثیر برج خنک کننده هیبریدی بر بحران خشکسالی

تاثیر برج خنک کننده هیبریدی بر بحران خشکسالی

#1
تاثیر برج خنک کننده هیبریدی بر بحران خشکسالی

برج خنک کننده هیبریدی که نام دیگر آن برج خنک کننده ترکیبی است، یکی از محبوب ترین مدل های تولید شده برج خنک کننده می ‌باشد. همان طور از نام این دستگاه مشخص است؛ کولینگ تاور هیبریدی در واقع ترکیب شده هم زمانی از دو دستگاه برج خنک کننده خشک و برج خنک کننده تر است که به همین علت به آن برج خنک کن هیبریدی می ‌گویند.
برج خنک کن هیبریدی به دلیل دارا بودن ارتفاع بلند خود، سیستم لوله کشی دقیقی در آن تعبیه شده است. همچنین این دستگاه مناسب برای تمامی فصول سال می ‌باشد، زیرا این برج تبخیر و اتلاف آب کمتری نسبت به سایر کولینگ تاورها دارد.
بنابراین به منظور کاهش مصرف سالیانه آب و همچنین خنک کردن آن، از کولینگ تاور هیبریدی استفاده می‌ شود. شایان ذکر است که این دستگاه یکی از محبوب ‌ترین مدل ‌ها در برج ‌های خنک کننده است که برای خنک سازی دستگاه ‌ها مورد استفاده قرار می ‌گیرد.
در شرکت سازنده برج خنک کننده هیبریدی، این برج با بهره‌ گیری از بهترین نوع قطعات و جنس بدنه و استفاده از بهترین پکینگ برج خنک کننده، تحت نظارت ناظر کیفی همراه با ضمانت معتبر و پشتیبانی، طراحی و تولید می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی تخصصی برج خنک کننده هیبریدی، مزایا و نحوه کارکرد آن بپردازیم.

علت استفاده از برج خنک کننده هیبریدی
[عکس: %D8%A8%D8%B1%D8%AC-%D8%AE%D9%86%DA%A9-%D...C-HBCS.jpg]
بهتر است که قبل از سفارش و خرید برج خنک ‌کننده، نسبت به شناخت ویژگی ‌ها و مشخصات کامل آن، آگاهی کاملی داشته باشید تا بتوانید گزینه مناسب با کاربری مورد نظر خود را با توجه به شرایط تهیه کنید. برج خنک ‌کن هیبریدی، بهترین و پرطرفدارترین مدل از برج ‌های خنک‌ کننده به شمار می ‌رود که این کولینگ تاور، ترکیبی از برج‌ های نوع مدار باز و مدار بسته بوده که بسیار محبوب می ‌باشد.
جنس بدنه برج خنک کننده هیبریدی معمولاً از فایبرگلاس و فلز است که بسته به نیاز مشتری، جنس بدنه تعیین می ‌شود. این برج در تناژ ۱۰ تا ۵۰۰ تن و بیشتر (بسته به نیاز مشتری) ساخته می ‌شود.
در کولینگ تاور هیبریدی پروانه در قسمت فوقانی قرار گرفته است که هوا را در جهت ارتفاع برج به جریان می ‌اندازد. در قسمت خشک مسیری از کویل قرار گرفته است که آب سیستم ابتدا در آن به جریان درآمده همزمان هوا از روی کویل ها عبور کرده و دمای آب را تا نزدیکی دمای خشک کاهش می‌ دهد. سپس همین آب در قسمت پایین اسپری شده و با مکانیزم تبخیر به نزدیک دمای مرطوب می‌رسد و از قسمت حوضچه برج خنک کننده به سیستم، پمپ می ‌شود.
در نوع دیگری از برج ‌های خنک کننده هیبریدی آب داغ ابتدا وارد کوئل در قسمت فوقانی که کوئل خشک نامیده می ‌شود که تنها جریان هوا از روی آن عبور می ‌کند و آبی بروی آن پاشیده نمی‌ شود. این آب پس از رسیدن به نزدیکی دمای خشک کوئل خشک را ترک کرده و وارد کوئل دوم می ‌شود. در کوئل دوم آب بروی کوئل‌ ها پاشیده شده و دمای کوئل را به نزدیکی دمای مرطوب می ‌رساند. همزمان هوا از ناحیه زیر وارد شده و از روی هر دو کوئل عبور کرده از قسمت بالا خارج می ‌شود.

مزایای استفاده از کولینگ تاور هیبریدی
برج‌ های‌ خنک‌ کننده هیبریدی به دلیل طراحی ترکیبی که دارند، مزایای بسیاری دارند. از جمله این مزایا می ‌توان به کاهش تبخیر آب اشاره کرد که در نهایت باعث کاهش خروج بخار آب می‌ گردد. این کاهش تبخیر آب در هوای مرطوب سرد و در فصل زمستان، از یخ زدن و آلودگی محیطی جلوگیری می ‌کند که این مورد از مهمترین مزایای این برج بشمار می ‌رود. از دیگر مزایای برج خنک‌ کن هیبریدی، کاهش مصرف آب است که نتیجه نهایی آن، جلوگیری از هدر رفتن آب و صرفه ‌جویی در مصرف آن می‌ باشد.

کاربردهای برج خنک ‌کننده هیبریدی
برج خنک‌ کننده کاربردهای بسیار زیادی دارند که با توجه به نوع و مدل آنها مختلف و متنوع است. کولینگ تاور هیبریدی غالباً در صنایع و مراکز متنوعی مورد استفاده قرار می‌ گیرد. این برج اغلب در صنایعی مثل پتروشیمی، کاغذ سازی، کارخانه‌ های لاستیک سازی، صنایع انرژی و… کاربرد دارد. در حالت کلی صنایعی که مقدار آب ورودی بیشتر از دمای خشک محیط و همچنین آب سرد کمتر از حرارت خشک محیط باشد، از برج خنک‌ کننده هیبریدی استفاده می‌ کنند.
در مناطقی که دچار خشکسالی و کمبود آب هستند، به راحتی می ‌توانند از این تجهیز بهره‌ مند شوند. هر نوع از این دستگاه ‌ها را با توجه به نوع کاربری، طراحی و تولید می ‌کنند که شما نیز می ‌توانید با توجه به نیاز خود نسبت به خرید انواع آن اقدام نمایید.

بخش های مختلف برج خنک کن هیبریدی
[عکس: %D8%B4%D9%85%D8%A7%D8%AA%DB%8C%DA%A9-%D8...%DB%8C.jpg]
اجزاء یک کولینگ تاور هیبریدی عبارتند از:
  • پوسته بیرونی (مواد FRP، فولاد ضد زنگ، بتن)
  • ساختار اصلی
  • حوض آب
  • فن استک
  • حوضچه خنک کننده
  • قطره گیر مبدل ‌های خنک کننده خشک
  • ماژول های مخلوط
  • فن با درایو
  • سیستم توزیع آب از جمله اسپری ‌های نازل
نحوه کار برج خنک ‌کننده هیبریدی
[عکس: %D8%B9%D9%85%D9%84%DA%A9%D8%B1%D8%AF-%D8...%DB%8C.jpg]
طرز کار برج خنک ‌کن هیبریدی به این صورت است که ابتدا آب یا مایعی را که نیاز به خنک شدن دارد، به قسمت بالایی دستگاه وارد می ‌شود. این سیال در کویل ‌ها و توسط هوای محیط تا حدی خنک می ‌شود. سپس آب به قسمت پایینی برج وارد می ‌شود و به وسیله نازل بر روی پکینگ پاشیده می ‌شود. به این صورت تا رسیدن دمای مایع به دمای دلخواه، تبخیر سطحی باعث خنک شدن آب می ‌شود.
نکته‌ ای که در برج ‌های خنک ‌کننده هیبریدی قابل توجه می‌ باشد این است که در فصل‌ های پاییز، زمستان و بهار درصد زیادی از انتقال حرارت و خنک‌ کاری با استفاده از سیستم هوا صورت می ‌گیرد و مصرف آب در این مدل از دیگر مدل‌ ها کمتر است. به همین دلیل این مدل برج، گزینه بسیار مناسبی برای مناطق نسبتاً خشک می ‌باشد که امکان تامین آب در آنها سخت و دشوار است. این دستگاه میزان تبخیر آب را کنترل کرده و تا حد امکان با استفاده از سیستم هوای خنک به کاهش دما کمک می‌ نماید.

قیمت برج خنک‌ کننده هیبریدی
قیمت برج خنک‌ کننده هیبریدی به نوع و مدل آن بستگی دارد. این دستگاه در تناژ ظرفیت ‌های بین ۱۰ تا ۵۰۰ تن به بالا طراحی و تولید می ‌شود و هر مدل از برج نیز قیمتی متفاوت دارد. از دیگر عواملی که ممکن است بر قیمت این دستگاه موثر باشد جنس، نوع بدنه، متریال به کار رفته در ساخت آنها و… می ‌باشد.
البته نوسان قیمت مواد اولیه نیز از دلایلی هستند که بر روی قیمت این تجهیز تاثیر دارند. در ضمن تعمیرات برج خنک کننده مدل هیبریدی نیز متفاوت تر از دیگر مدل ‌های موجود در بازار است.
برج خنک کننده هیبریدی با برج خنک کننده مدار بسته حدوداً قیمت یکسانی دارد، اما برج خنک کن هیبریدی نسبت به برج مدار باز، از لوله ‌های مسی و فین ‌های آلومینیومی استفاده می ‌شود. بنابراین برج خنک کننده هیبریدی (Hybrid Cooling Tower) قیمت بالاتری دارد. بنابراین با توجه به مزایا و فواید بسیار زیادی که در بخش ‌های قبل به آن اشاره شد، این دستگاه نسبت به بقیه کولینگ تاورها دارای قیمت بیشتری است.

سخن پایانی
مطابق با توضیحاتی که در این مقاله ارائه شد، می ‌توان نتیجه گرفت که کولینگ تاور هیبریدی یکی از برج هایی است که در صنعت کاربرد بسیار زیادی دارد. زیرا با مزایایی چون کاهش مصرف آب و برق مواجه روبرو خواهیم شد.‌ مهمتر از همه اینکه عملکرد این برج بسیار تخصصی می ‌باشد؛ البته همه این موارد به شرطی اتفاق خواهد افتاد که شما این نوع برج خنک کننده را از یک شرکت معتبر و متخصص خریداری نمایید تا بتوانید ضمن خرید امن، از عملکرد مطمئن و موثر آن بهره ‌مند شوید.



نقل قول:منبع: شرکت بادران تهویه صنعت (طراحی، مهندسی و ساخت انواع برج خنک کننده و تجهیزات تهویه مطبوع)
[عکس: combine-logos-AP-BT.png.webp]
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 2 مهمان