انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
بررسی نژادهای مختلف سگ

بررسی نژادهای مختلف سگ

#1
 داشتن یک حیوان خانگی ممکن است دقیقاً همان چیزی باشد که برای مدت طولانی آرزویش را داشتید. با این حال، توجه داشته باشید که بازیگوشی تمام چیزی نیست که حیوانات خانگی به آن نیاز دارند. مهمترین چیز در مورد حیوانات خانگی نحوه نگهداری آنهاست. سگ ها جزو محبوب ترین حیوانات خانگی هستند. اگر اطلاعات زیادی در مورد نژادهای مختلف سگ ندارید. توصیه می کنیم ادامه این مقاله را دنبال کنید. در ادامه به بررسی نژادهای مختلف سگ و ذکر ویژگی های هر کدام می پردازیم.
 
طبقه بندی سگ ها بر اساس نژاد
 
سگ ها معمولاً به دلیل ویژگی های ظاهری به نژادهای مختلفی تقسیم می شوند. زمانی که قرار است نژاد سگ بررسی شود، معمولاً ویژگی هایی مانند اندازه، رنگ و وظایف حیوان در نظر گرفته می شود. به عنوان مثال، برخی از انواع سگ ها فقط به عنوان سگ شکاری پرورش داده می شوند و برخی دیگر به عنوان سگ گله، سگ کار و سگ ورزشی استفاده می شوند.
البته سگ های اسباب بازی و سگ های نژاد تریر از جمله نژادهایی هستند که برای زندگی در آپارتمان مناسب هستند و معمولا افراد برای انتخاب حیوان خانگی به سراغ این گونه سگ ها می روند.
 
بررسی نژادهای مختلف سگ
 
همانطور که گفتیم؛ سگ ها از نظر شرایط فیزیکی و ماهیت فیزیکی به انواع مختلفی تقسیم می شوند. هر فردی با توجه به سلیقه خود و انتظاراتی که از حیوان خانگی دارد می تواند به سراغ هر یک از این نژادها برود. البته بیشتر مردم ترجیح می دهند سگ های تریر بازیگوش را برای زندگی در کنارشان انتخاب کنند.
برخی از معروف ترین نژادهای سگ عبارتند از:
 
نژاد تریر
 
از آنجایی که این نژاد سگ یکی از محبوب ترین هاست، ابتدا آن را بررسی می کنیم. این سگ ها جثه کوچکی دارند و از نظر زیبایی و جذابیت بالاتر از سگ های دیگر هستند. موهای صاف و بدون موج یکی از ویژگی های نژاد تریر است. همچنین طول موها تا 22 سانتی متر رشد می کند. به طوری که گوش و دم را نیز مو می پوشاند. همین موضوع باعث جذابیت دوچندان این نژاد سگ شده است.
سگ تریر چشمان سیاه و درشتی دارد. طول بدن این حیوان 21 تا 25 سانتی متر و وزن آن 74 کیلوگرم است. "مالتی" را یکی از بهترین سگ ها برای نگهداری در آپارتمان می دانند. بنابراین برای نگهداری از این نژاد سگ نیازی به حیاط یا فضای باز ندارید. طول عمر سگ مالتی حدود 15 سال یا بیشتر است.
 
نژاد دوبرمن
 
اگر از طرفداران سگ های خانگی با خلق و خوی خشن هستید، نژاد دوبرمن می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. این سگ ها طبیعت حفاظتی بسیار قوی دارند و به عنوان سگ نگهبان و محافظ نیز خریداری می شوند.
این سگ ها به اندازه سگ های فانتزی کوچکتر بامزه و بازیگوش نیستند. زیرا سابقه خشونت در آسیب رساندن به مردم را دارند. بنابراین بسیاری از افراد حتی این سگ ها را در خانه نگهداری نمی کنند، اما اگر آموزش مناسب و نگهداری مناسب از آنها انجام شود، تبدیل به سگ های وفادار، مهربان و محافظی می شوند که قادرند جان شما را در برابر هر خطری حفظ کنند.
سگ های دوبرمن بدن های آموزش دیده ای دارند که باید هر روز فعال و فعال باشند. معمولا بدن این سگ برای کارهای سخت و طاقت فرسا ساخته شده است. بنابراین سعی نکنید این سگ را بدون حرکت در خانه نگهداری کنید، زیرا با خلق و خوی او سازگاری ندارد.
برای نگهداری سگ دوبرمن به فضای باز نزدیک خانه نیاز دارید. اگر چنین شرایطی ندارید هرگز به فکر نگهداری این نژاد نباشید. دوبرمن ها باید غذاهای پروتئینی بخورند. بنابراین بهتر است غذای مخصوص آنها را عوض نکنید.
 
نژاد بیگل
 
بیگل ها سگ های شکاری هستند که معمولا برای بازی های کوچک استفاده می شوند. این نژاد سگ را می توان به راحتی در خانه نگهداری کرد. زیرا این سگ ها اندازه های نسبتا مناسبی دارند و جزو حیوانات شیک و خوش تیپ محسوب می شوند. بیگل ها با مردم و سایر حیوانات خانگی مهربان هستند. از طرفی خیلی بازیگوش هستند. به همین دلیل، مردم بر این باورند که سگ های بیگل می توانند سگ های بامزه و زیبایی باشند که برای نگهداری در خانه مناسب هستند. بیگل ها به ورزش و حرکت نیاز دارند و روحیه شکار دارند. آنها سرسخت و سرسخت هستند و برای یافتن غذا بسیار تلاش می کنند. بنابراین، باید به تغذیه بیش از حد آن فکر کنید. پوشش بدن نژاد بیگل کوتاه است و نیاز به مراقبت زیادی ندارد. این سگ عاشق ورزش و بازی های در فضای باز است و تقریباً با همه دوستانه است.
نژاد پیت بول
 
نژاد پیت بول ظاهری جذاب و ترسناک دارد. این سگ ها می توانند به عنوان سگ نگهبان بهترین کار را داشته باشند. سگ های پیتبول سرهای بزرگ و پهنی به شکل مستطیل یا مربع دارند. پوزه آنها از سرشان کوچکتر است. موهای کوتاه اما پرپشت و براق دارند و معمولاً دم کوتاهی دارند.
سگ های پیت بول بین 12 تا 16 سال عمر می کنند. برای نگهداری از این نژاد سگ باید برنامه غذایی مناسبی برای او تهیه کنید. همچنین حرکت کافی و مراقبت های لازم از این سگ می تواند طول عمر آن را افزایش دهد. از ویژگی های مثبت نژاد پیت بول می توان به هوش بالا، سرسختی، وفاداری، قدرت بدنی بالا، ارتباط خوب با کودکان، نگهداری آسان از پوست و مو و آموزش پذیری خوب اشاره کرد.
 
نژاد اسکیمو
 
سگ های اسکیمو نرم و سفید هستند. علاوه بر این، آنها بسیار باهوش، شور و بازیگوش هستند. بنابراین آنها می توانند بهترین دوست کودکان باشند. سگ های اسکیمو از محبوب ترین سگ های خانواده محسوب می شوند که ارتباط بسیار خوبی با اعضای خانواده دارند.
میانگین طول عمر این سگ ها بین 13 تا 15 سال است. سگ های اسکیمو ورزش و فعالیت دارند. آنها همچنین برای زندگی در آب و هوای سرد مناسب هستند.
سگ های اسکیمو در اندازه های مختلف عروسک، مینیاتوری و استاندارد موجود هستند که هر کدام از نظر قد و وزن متفاوت هستند. سگ های اسکیمو بسیار کنجکاو هستند و نیاز به توجه زیادی دارند. البته این نژاد سگ نیازی به ماندن طولانی مدت در بیرون از منزل ندارد.
اسکیموها با فضای داخلی احساس راحتی بیشتری می کنند. آنها هوش بالایی دارند و سعی می کنند تا جایی که ممکن است صاحب خود را راضی کنند. البته یادگیری سریع و آسانی هم دارند. نکته ای که باید به آن اشاره کرد این است که اسکیموها یک نژاد پر انرژی است. بنابراین نیاز به ورزش و فعالیت بدنی زیادی دارد که اگر این نیاز برآورده نشود; او ممکن است خسته شود و دیگر جذابیت قبلی را نداشته باشد. بنابراین بهتر است او را روزانه برای پیاده روی و بازی بیرون ببرید.
در این مقاله با معروف ترین نژادهای سگ آشنا شدید. البته سگ ها نژادهای زیادی دارند که در این مقاله تنها به چند مورد از مهمترین آنها اشاره کردیم. اگر سگ خانگی دارید؛ شما باید اطلاعات کافی در مورد شستشو و مراقبت از او داشته باشید.
یکی از کارهایی که در رابطه با مراقبت از سگ های خانگی باید به طور روتین انجام شود، کوتاه کردن موی آنهاست. اگر تجربه کافی در این زمینه ندارید، می توانید کوتاه کردن موهای حیوان خانگی خود را به آرایشگران تیپ چین بسپارید. آرایشگاه تیپ چین دارای کارهای تخصصی و حرفه ای می باشد و می تواند اصلاح و کوتاهی موی حیوانات خانگی را با بالاترین کیفیت انجام دهد. تا حیوان از این بابت هیچ آسیبی احساس نکند.
می توانید در این آرایشگاه وقت بگیرید. از طریق وب سایت یا اپلیکیشن تیپ چین اقدام کنید.
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان