انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
بررسی و معرفی هیتر دیزل ژنراتور و انواع آن

بررسی و معرفی هیتر دیزل ژنراتور و انواع آن

#1
بخاری یک وسیله اضافی است که بسته به شرایط آب و هوایی و موقعیت مکانی روی دیزل ژنراتور نصب می شود. بخاری های دیزل ژنراتور مستقیماً با برق شهر کار می کنند تا اطمینان حاصل شود که آب موتور همیشه گرم است. این کار موتور بخاری دیزل ژنراتور را همیشه داغ نگه می دارد و با قطع برق اصلی، دیزل ژنراتور به راحتی و سریع راه اندازی می شود که باعث افزایش طول عمر دیزل ژنراتور می شود. طبق استانداردهای بین المللی، تمام دیزل ژنراتورهای اضطراری باید بتوانند در عرض 10 ثانیه به شرایط کار برسند و شروع به کار کنند و این مستلزم آن است که مایع خنک کننده همه چیز درباره سیستم خنک کننده دیزل ژنراتور اطراف موتور قبل از راه اندازی دیزل در دمای 100 تا 120 درجه فارنهایت باشد. سوخت دیزل آسیب دیده است. ابتدا باید نوسانات دما در عملکرد دیزل ژنراتور را در نظر بگیریم. به عنوان مثال: هر چه هوا سردتر باشد، به بخاری دیزل ژنراتور قوی تر و قوی تر نیاز دارید. عامل مهم دیگر میزان آب خنک کننده در دیزل ژنراتور است. شرایط گرمایش طبیعی ممکن است به 3 وات برق در هر اینچ مکعب از حجم مایع خنک کننده نیاز داشته باشد که در یک محیط سرد به 5 وات در اینچ مکعب افزایش می یابد.
بخاری ها انواع مختلفی دارند که هر کدام تقریباً یکسان را انجام می دهند اما در موقعیت های مختلف استفاده می شوند. شامل:
آبگرمکن دیزل ژنراتور
بخاری روغنی دیزل ژنراتور
بخاری سوخت دیزل ژنراتور
انواع بخاری دیزل ژنراتور
بخاری موتور آتش نشانی
موتور دیزل معمولاً در موتورهای اضطراری استفاده می شود، اما مشاهده می شود که در برخی از ژنراتورها مانند دیزل ژنراتور ولوو نیز از آن استفاده می شود. این وسیله ای است که موتور دیزل را به درستی روشن می کند و روغن و بخارات موجود در موتور را کاهش می دهد. اندازه موتور با توجه به اندازه موتور و رادیاتور انتخاب می شود. بخاری پس از خاموش شدن موتور دیزل فعال می شود و با گرم کردن آب موجود در موتور، زمان لازم برای رسیدن به بارگیری موتور را کاهش می دهد.
استفاده از بخاری در فصول سرد هنگام راه اندازی دیزل ژنراتور مشکل است و همچنین هنگام استارت موتور در حالت سرد بهترین راه حل برای این مشکل است. بهتر است قبل از خرید دیزل ژنراتور به بخاری توجه کنید تا بتوانید دستگاه را مطابق نیاز خود تهیه کنید.
بخاری روغنی دیزل ژنراتور
همانطور که از نام آن پیداست این دستگاه یک بخاری روغن موتور بوده و در انواع دیزل ژنراتورها مانند دیزل ژنراتورهای کوچک کاربرد دارد. خنک کننده روغن در روزهای سرد نیز استفاده می شود و روغن داخل موتور را چسبناک نگه می دارد و از یخ زدن آن جلوگیری می کند. مشعل روغن ژنراتور به شکل صفحه و روی قاب کارتل روغن ژنراتور به کمک پیچ نصب می شود. عملکرد بخاری ژنراتور به نصب و محل آن بستگی دارد. قبل از انتخاب محل نصب، این موارد را بررسی کنید. ورودی و خروجی بخاری ژنراتور، مسیر شلنگی که بخاری را به رادیاتور و موتور بخاری متصل می کند، قطعات خنک کننده موتور، سیم اتصال برق بخاری برقی 220 ولت و نکته دوم: مسدود کردن ورودی شیلنگ بخاری ژنراتور و خم خروجی.
بخاری موتور دیزلی
بخاری سوخت نیز کاربرد مشابهی دارد و از یخ زدن مایعاتی مانند گازوئیل در مناطق با دمای 18 درجه سانتی گراد جلوگیری می کند. با توجه به اشتعال پذیری سوخت در نصب این بخاری دیزل ژنراتور باید دقت خاصی داشت و از کارشناسان و افراد مجرب کمک گرفت. در صورت نصب نادرست، زیرا باعث آسیب جدی می شود. گاهی در این حالت به جای بخاری از کولر سوختی اختصاصی استفاده می شود.
مزایای استفاده از بخاری دیزل ژنراتور
از مزایای استفاده از بخاری می توان به موارد زیر اشاره کرد: جلوگیری از گرم شدن بیش از حد موتور ژنراتور در هنگام راه اندازی، بی صدا بودن و راه اندازی بهتر در هنگام سردی هوا، یکی از مزایای سوخت گازوئیل کاهش آن است. شوک برای موتور دیزل. در نتیجه باعث کاهش دفعات تعمیرات و افزایش طول عمر دستگاه و همچنین جلوگیری از آسیب دیدن موتور دیزل در هنگام راه اندازی می شود.
مزایای استفاده از بخاری های دیزل ژنراتور
تعمیر و نگهداری بخاری دیزل ژنراتور
نگهداری صحیح آبگرمکن برای اطمینان از عملکرد "آبگرمکن دیزل ژنراتور" در حین انتخاب بخاری سایز مناسب ضروری است. بنابراین هر هفته بخاری را چک کنید و هر دو سال یکبار آن را خارج کنید، آن را تمیز بشویید، آب سخت را داخل رادیاتور نریزید، ضدیخ را به درستی مخلوط کنید تا از راه اندازی سخت مربوط به هوا جلوگیری شود. . شیلنگ های سیلیکونی برای کاربردهای با دمای بالا مناسب هستند.
انواع بخاری دیزل ژنراتور
بخاری تابشی: بخاری تابشی نوعی دیزل ژنراتور است که در زیر خودرو نصب می شود. سیال در این مدل از طریق اتحادیه حرارتی به گردش در می آید. از محدودیت های اصلی این بخاری ها می توان به وات کم و اندازه کوچک آنها اشاره کرد. بنابراین نمی توانید از این بخاری برای گرم کردن آن استفاده کنید.
دمای بدنه: با تنظیم این دما در محفظه موتور می توانید دمای سیلندرها را در شرایط مناسب نگه دارید.
بخاری مخزن دار با المنت: می توانید یک بخاری مخزن را در پایین ژنراتور نصب کنید و آن را به مدار خنک کننده دیزل ژنراتور متصل کنید. مخزن کارتریج المنت از طریق سیم به برق متصل می شود. انتخاب قدرت عنصر گرمایش در مخزن به دمای اطراف ژنراتور بستگی دارد.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان