انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای در مقابل درب‌های چرخان

درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای در مقابل درب‌های چرخان

#1
درب‌های اتوماتیک و چرخان باعث صرفه جویی در مصرف انرژی، بهبود کارها، ارتقاء تجربه افراد و جذب مشتری می‌شوند. اما اگر به دنبال نصب هر کدام از آنها هستید تا از مزیت‌های موجود بهره‌مند شوید، تصمیم گیری در مورد آن نیازمند جستجوی همه مغازه‌ها نیست. مطمئنا تصمیم شما به فضای موجود، رفت و آمد، قوانین و پتانسیل‌های صرفه جویی در انرژی بستگی دارد. این متن را بخوانید و در نهایت خودتان در مورد درب شیشه ای اتوماتیک تصمیم گیری کنید.
[عکس: Automatic-glass-door.jpg]
عملکرد درب‌ها نیاز به استفاده از مدل‌های جدیدتر درب‌های اتوماتیک را الزامی می‌کند
از آنجا که درب‌های اتوماتیک تنها زمانی باز می‌شوند که فردی آنها را تحریک کند، احتمال اینکه درب‌ها باز بمانند (اشتباهی بسیار بزرگ در مواقعی که سیستم‌های تهویه و گرمایشی هوا در حال کار کردن هستند) از بین می‌رود. اگرچه درب‌های اتوماتیک از طریق برق تامین نیرو می‌شوند، اما باز هم با استفاده از درزگیرهای مناسب می‌توانند بسیار باعث صرفه جویی شوند.
درب‌های اتوماتیک معمولا به عنوان روشی برای صرفه جویی در مصرف انرژی به کار می‌روند و عملکرد آنها را به دو دسته درب مجزا نسبت می‌دهد. همچنین تعداد زیادی از این درب‌ها دارای موتورهایی هستند که مصرف بسیار پایینی دارند.
درب‌های چرخان نیز مانع نفوذ هوا می‌شوند. از دست دادن انرژی به تعداد دفعات باز بودن درب، بزرگی درب و مدت زمان باز بودن آن بستگی دارد. از آنجا که آنها همیشه در عین حال باز و بسته شدن هستند، درب‌های چرخان کمترین میزان خروج هوا را میسر می‌سازند.
با این حال، درب‌های چرخان تنها در صورتی می‌توانند سودمند باشند که از آنها استفاده شود. این مطالعه نرخ استفاده از آنها را برابر با ۶۸% دانست. در طول زمستان میانگین هزینه از دست رفته به خاطر نشتی هوا بدون استفاده از درب‌های اتوماتیک بسیار بالا بود، اما استفاده ۷۵ درصدی از درب‌های چرخان باعث کاهش قابل توجه این مقدار شد و استفاده ۱۰۰ درصدی این میانگین را به میزان بالایی کاهش داد.
بنابراین اگر دو درب چرخان در یک ساختمان مورد استفاده قرار گیرند، آنها می‌توانند مبالغ بالایی را به صورت سالانه در هزینه‌های گرمایشی و تهویه کاهش دهند، که معادل ۱۵ تن CO2 خواهد بود. نوین سازی یک درب چرخان را می‌توان در چند هفته انجام داد، اما انگیزه انجام چنین کاری به چندین عامل وابسته است.
ملاحظه فضا، رفت و آمد و کارکرد
[عکس: Considering-the-space-and-function-of-th...c-door.jpg] 
رفت و آمد زیاد را به عنوان گذر کردن دو نفر یا بیشتر از طریق یک درب ورودی خواهد بود و حتی می‌تواند شامل سبد خرید کالا و ویلچر هم شود. رفت و آمد معمولی برابر با عبور یک نفر به ازای هر دقیقه بوده و رفت و آمد پایین به معنای گذر یک نفر در هر ۵ دقیقه است. درب‌ اتوماتیک و چرخان در مقایسه با درب‌های معمولی گزینه بسیار بهتری برای راه‌های دو طرفه هستند. سالن اجرای نمایش، ساختمان‌های تحصیلی و ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی در مواقع شلوغ می‌توانند از مزیت این درب‌ها بسیار برخوردار شوند.
 
هیچکدام از درب‌های چرخان یا خودکار به فضای مورد نیاز برای باز شدن درب‌های معمولی احتیاجی ندارند؛ همچنین باید به یاد داشت که باز شدن درب‌های معمولی باعث کند شدن رفت و آمد و گاهی اوقات مشکلات ایمنی نیز می‌شود. ساختار دهلیزی درب‌های اتوماتیک و شیوه اتاقک مانند درب‌های چرخان باعث تمیزتر و آرام‌تر بودن محیط اطراف می‌شود، چرا که مستقیما در معرض باد و سر و صدای خیابان قرار ندارند.
باز کردن درب‌های معمولی به دلیل فشار وارد شده “اثر دودکش” سخت‌تر است. زمانی که ساختمان گرم می‌شود، هوای گرم بالا می‌رود و فشار وارد شده درب را به سمت داخل می‌کشاند. درب‌های مدرن زحمت و سختی موجود در درب‌های سنگین و معمولی را از بین می‌برند. این درب‌ها همچنین به افراد نشان می‌دهند که ساختمان مورد نظر به راحتی آنها اهمیت بیشتری می‌دهد.
ارتقاء اعتبار و زیبایی ساختمان
درب‌های اتوماتیک می‌توانند اعتبار یک ساختمان را بسیار درخشان‌تر کنند، با در نظر داشتن این نکته که درب‌های مدرن مزایای رقابتی بسیاری را برای ساختمان‌های تجاری در بر دارند. کسب و کارهایی که با استفاده از درب‌های اتوماتیک به مشتریان، مخصوصا آنهایی که مسن‌تر بوده یا معلول هستند، خوش آمد می‌گویند، در نهایت ارتباط بهتری با آنها خواهند داشت. هر دوی درب‌های اتوماتیک و چرخان نسبت به درب‌های معمولی مدرن‌تر بوده و نمای خارجی ساختمان را زیباتر می‌سازند.
این را در نظر بگیرید که آیا طراحی درب باعث زیباتر شدن نمای ساختمان می‌شود، و این نکته را اضافه می‌کند که می‌توان این درب‌ها را در طرح‌های برنزی، کرومی، رنگی یا شیشه‌ای پیدا کرد. هر دوی این درب‌ها در مرکز شهرها و بازار املاک محبوب هستند و می‌توانند مستاجرین را به سمت خود بکشانند.
درب‌های مدرن می‌توانند بسیار چشم نواز باشند. درب اولین چیزی است که مردم در ساختمان می‌بینند، و به همین دلیل اولین نظر آنها در مورد ساختمان از همان جا شکل می‌گیرد.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان