انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
طراحی، فروش و نصب انواع کابینت های آشپزخانه

طراحی، فروش و نصب انواع کابینت های آشپزخانه

#1
انواع کابینت آشپزخانه 
کابینت ها عموما عناصری هستند که برای دکوراسیون آشپزخانه امری مهم و ضروری بوده و جلوه ای خاص به آن می بخشند. انواع کابینت ها دارای جنس های متفاوت با شکل های مختص به خود می باشند، که برای هر سلیقه ای نوعی خاص و متنوع وجود دارد، اما اینکه کدام یک از کابینت ها مناسب بوده و چه مزایا و معایبی هر نوع از کابینت ها دارند، موضوعی است که شاید برای بسیاری از افراد سوال بر انگیز باشد.
کابینت ها معمولاً بر اساس نوع متریالی که با آن ساخته می شوند دسته بندی و نام گذاری می شوند قیمت متریال های مختلف جهت ساخت کابینت و کمد دیواری متفاوت است.
کابینت ملامینه:
 
یکی از ارزان ترین انواع کابینت است که با ورق های ملامینه ساخته می شود. ملامینه ورقی است با مغز نئوپان که با روکش نازکی به نام ملامینه پوشانده شده است. این لایه نازک ضد آب و ضد خش است.
نقطه ضعف ملامینه حساسیت نئوپان به رطوبت است. لذا توصیه می شود در محل هایی که در معرض آب نیستند از ورق ملامینه استفاده شود مانند کمد های اتاقی.
کابینت ام دی اف (MDF):
 
ورق های ام دی اف شبیه ملامینه هستند (ورقی با روکش ملامینه) اما با مغزی ای متفاوت. مغزی این ورق ها بجای نئوپان از جنس متریالی به نام ام دی اف می باشد که فشردگی بیشتری دارد. کابینت های ام دی اف یکی از انواع کابینت ها می باشند که از ضایعات دور ریختنی چوب های دیگر درست شده و قادرند رنگ و شکل های متنوعی به خود بگیرند. این نوع از کابینت ها قادرند با هر سبک خانه ای هماهنگ شده و جلوه ای زیبا به آشپزخانه بدهند، از این رو در بین افراد خواهان بیشتری دارند. این نوع از کابینت ها در برابر رطوبت هوا مقاوم بوده و آسیب زیادی نمی بینند و به همین علت کاربرد آن ها در محیط آشپزخانه که هنگام آشپزی رطوبتش بالا می‌رود، مناسب است. علاوه بر ساخت کابینت، از این ترکیب در ساخت مبلمان، میز و صندلی، دکور و کف سازی اتاق‌ها نیز استفاده می‌شود. ام‌دی‌اف در برابر حرارت فوق‌العاده مقاوم بوده و عایقی مناسب در برابر صدا می باشد.
حساسیت ورق ام دی اف در برابر آب نسبت به ملامینه کمتر است اما باز هم به رطوبت حساس است.
راهکار پیشنهادی: یونیت کابینت در بخش سینک ظرفشویی (یا هر جایی که در معرض آب است) با متریال پی وی سی (PVC) ساخته شود که کاملا ضد آب است
کابینت «های گلاس» (High Gloss):
 
این نوع کابینت معمولاً از ام دی اف سفید و بخش های قابل رویت آن ودرب ها از جنس ورق «های گلاس» ساخته می شود. ورق هایگلاس نسبت به ام دی اف دارای روکشی قوی تر و ضخیمتر است (البته در یک سمت ورق؛ سمت دیگر ورق یک لایه نازک PVC سفید است).
کابینت های گلاس از نظر ظاهری بسیار براق تر و دارای تنوع طرح زیاد و زیباتر از ام دی اف می باشند. عموماً قیمت های گلاس بیشتر از ام دی اف می باشد.
کابینت های از جنس هایگلاس گونه ای متفاوت از ام دی اف ها هستند که بسیار زیبا و شیک بوده و با سطحی براق در خدمت آشپزخانه ها قرار می گیرند. این نوع از کابینت ها نیز دارای قیمت بالاتری نسبت به ام دی اف های معمولی بوده و از ترکیبات رنگی متفاوتی بهره می گیرند. گفته می شود که هایگلاس خط و خش می گیرد اما این حقیقت نداشته و پاکسازی آن به راحتی انجام می گیرد. البته باید توجه داشته باشید که به دلیل سطح براق این نوع از کابینت ها در رنگ هایی همچون مشکی اثر انگشت بر روی آنها به جا می ماند.

کابینت ممبران (وکیوم):
 
یونیت های (چهارچوب/اسکلت) این نوع کابینت نیز عموماً از ام دی اف سفید ساخته می شود.
بخش های قابل رویت به این شکل ساخته می شوند: ام دی اف خام را توسط دستگاه CNC سی ان سی حکاکی کرده سپس تحت مکش و خلا، روکش طرح داری از جنس PVC روی ام دی اف خامِ حکاکی شده چسبانده می شود (در یک سمت ورق. سمت دیگر یک لایه از جنس پی وی سی سفید است که از ابتدا پشت ام دی اف خام توسط کارخانه چسبانده شده است).
این پروسه، اجرای طرح های زیبا و پرکار مانند طرح های کلاسیک را مقدور ساخته است. قیمت وکیوم بیش از مدل های قبلی است.
کابینت‌های ممبران برای سبک‌های کلاسیک و مجلل‌تر استفاده می‌شود. ابزار روی این کابینت‌ها براساس بودجه و سلیقه شما کم و زیاد می‌شود. این روکش‌ها مقاوم‌تر و البته گران‌تر هستند.
کابینت روکش چوب:
 
برای ساخت این نوع کابینت بخش های قابل رویت از ورق های ام دی اف با روکش چوب ساخته می شود که قیمت بالاتری نسبت به موارد بالا دارند اما نسبت به کابینت تمام چوب ارزانتر است. مثل بیشتر کابینت ها، معمولاً یونیت (اسکلت) این نوع کابینت نیز از جنس ام دی اف می باشد.
روکش بلوط و ملچ از روکش های پرطرفدار این طرح ها هستند. بخش قابل توجهی از هزینه اضافه این نوع کابینت مربوط می شود به اجرای رنگ پلی استر که پس از اتمام ساخت کابینت انجام می شود.
کابینت چوبی (تمام چوب):
 
از گران ترین انوع کابینت می باشد چرا که از چوب خالص برای ساخت آن استفاده می گردد که قیمت زیادی دارد. یونیت (اسکلت) کابینت در برخی موارد با متریالی مانند ام دی اف و در برخی موارد از چوب ساخته می شود. کابینت های تمام چوبی دارای ظاهر بسیار زیبایی هستند، اما این نوع از کابینت ها  مدت زمان زیادی برای آماده سازی و نصب آنها طول می کشد. این نوع از کابینت ها برای کسانی مناسب می باشد که خواهان ایجاد طرحی روستیک برای خانه خود هستند. این نوع از کابینت ها جلوه ای زیبا و خیره کننده به آشپزخانه می دهند و مناسب برای دکوراسیون های کلاسیک نیز می باشند.
کابینت های فلزی 
 
کابینت های تمام فلزی این روزها تقریبا دیگر استفاده ای ندارند و فقط آن دسته از کابینت های فلزی که دارای ظاهری شیک و مدرن هستند و از جنس استیل بهره گرفته اند هنوز روی بورس می باشند. کابینت های فلزی دارای قیمت پایین تری نیز می باشند و به همین دلیل هنوز هم اسکلت کابینت ها در اکثر موارد از فلز ساخته می شود، دقیقا مانند زمانی که پول زیادی برای تعویض کابینت ها در اختیار نداریم و تصمیم میگیریم که اسکلت داخلی از فلز باشد و درب های آن از ام دی اف؛ این نوع از کابینت ها اگرچه دارای قیمت پایینتری نسبت به گونه های دیگر هستند اما پس از مدتی مجددا نیاز به رنگ آمیزی داشته و یا بر اثر قرار گیری در رطوبت امکان زنگ زدگی و پوسیدگی آنها وجود دارد.
معایب و مزایای کابینت های فلزی
کابینت های فلزی معمولا بعد از مدتی رنگ شان می رود و نیاز به رنگ آمیزی مجدد دارند. یکی از بزرگ ترین مشکلات این کابینت ها هم زنگ زدگی آن ها در مواجهه با رطوبت است در ضمن باز و بسته کردن درب کابینت های فلزی سر و صدای زیادی ایجاد می کند و به همین دلیل این کابینت ها طرفداران زیادی ندارند. تنها مزیت این کابینت ها قیمت ارزان آن ها است.
کابینت های پی وی سی 
 
کابینت های تمام پی وی سی کمتر استفاده می شوند و با ام دی اف های روکش پی وی سی کاملا متمایز هستند. این نوع از کابینت مصنوعی بوده و دارای طرح و رنگ های بسیار متنوعی می باشند. نگهداری این نوع از کابینت ها به مراتب راحتتر از کابینت های چوبی بوده و ساخت و نصب آنها در محل نیز راحتتر صورت می گیرد. لازم است بدانید این نوع از کابینت ها دارای هزینه کمتری نیز می باشند.
از ورق های PVC در ساخت کابینت سرویس بهداشتی، روشویی حمام و دستشویی و کابینت سینک ظرفشویی آشپزخانه استفاده می شود. به طور معمول در سایر قسمت های کابینت آشپزخانه از کابینت تمام پی وی سی کمتر استفاده می شود. اگرچه باید توجه کرد که از ورق های MDF با روکش پی وی سی در کابینت آشپزخانه به فراوانی استفاده می گردد که نباید آنها را با کابینت تمام PVC اشتباه گرفت.
انتخاب بهترین کابینت برای آشپزخانه منزلتان
کابینت ها عموما عناصری هستند که برای دکوراسیون آشپزخانه امری مهم و ضروری بوده و جلوه ای خاص به آن می بخشند. کابینت ها دارای جنس های متفاوت با شکل های مختص به خود می باشند، که برای هر سلیقه ای نوعی خاص و متنوع وجود دارد، اما اینکه کدام یک از کابینت ها مناسب بوده و چه مزایا و معایبی هر نوع از کابینت ها دارند، موضوعی است که شاید برای بسیاری از افراد سوال بر انگیز باشد، به همین منظور در مطلب امروز قصد داریم تا شما را با انواع و اقسام جنس کابینت آشنا کنیم، پس تا انتهای این مطلب جذاب و کاربردی با ما همراه باشید.
انتخاب متریال‌هایی که نام برده شد، مرسوم‌تر است وگرنه در فروشگاه‌های لوکس‌تر متریال‌های متنوع‌تری هم پیدا خواهید کرد.
نکته‌های که باید درباره کابینت آشپزخانه بدانید:
•    انواع سنگ‌های طبیعی و مصنوعی و کورین از معروف‌ترین متریال‌ها برای میز کار آشپزخانه محسوب می‌شوند.
ز    قیمتی که کابینت‌ساز اعلام می‌کند فقط برای متریالی است که سفارش می‌دهید؛ بنابراین تمام ریل‌ها، دستگیره‌ها، نورپردازی و... جداگانه حساب می‌شود؛ از جمله روکش میز کار.
•    سازنده‌های کابینت با اندازه‌گیری قسمت‌های مختلف آشپزخانه و بسته به لوله‌ها، خروجی و ورودی آب و... کابینت را طراحی می‌کنند. در این اندازه‌گیری‌ها مسلما اندازه ماشین ظرفشویی، لباسشویی، گاز و... هم در نظر گرفته می‌شود.
•    خیلی وقت‌ها ارتفاع کابینت‌ها به قدری زیاد است که فقط برای گذاشتن چند وسیله کوچک و با ارتفاع کم کاربردی است. همین‌طور چیدن همه وسایل روی هم برای استفاده بهینه، فضای کابینت را نامنظم جلوه می‌دهد؛ به همین منظور بهتر است یک قفسه‌بندی فلزی داخل کابینت‌ها قرار دهید تا وسایل بهتر طبقه‌بندی شوند.
بهترین رنگ ام دی اف برای کابینت آشپزخانه شما
MDF مخفف تخته فیبر با چگالی متوسط و از فرآورده های چوبی است. تخته فیبر در ام دی افبه روش خشک تولید می شود و پس از آن روکش می شود. روکش های زیبا به دوام آن در آشپزخانه کمک می کند. روکش ملامینه که از کاغذ نقش دار آغشته به چسب تهیه شده، متداول ترین نوع روکش است.
قبل از هر اقدامی، در انتخاب رنگ کابینت ام دی اف آشپزخانه چند نکته را مد نظر قرار دهید:
•    ابعاد آشپزخانه می تواند در انتخاب رنگ ام دی اف آشپزخانه کمک کننده باشد. در آشپزخانه کوچک بهتر است از رنگ روشن برای کابینت ام دی اف استفاده کنید.
•    با توجه به میزان روشنایی موجود و نورپردازی آشپزخانه می توانید برای رنگ کابینت ام دی اف تصمیم بگیرید. برای استفاده از رنگ تیره در کابینت آشپزخانه لازم است فضایی پر نور داشته باشید.
•    مدت زمانی که برای تمیزی و پاکیزگی کابینت آشپزخانه گذاشته می شود هم می تواند در انتخاب رنگ ام دی اف تاثیرگذار باشد.
کابینت آشپزخانه: رنگ خاکستری روشن
رنگ خاکستری سفید از رنگ های روشن و پر طرفدار در کابینت ام دی اف است. این رنگ به دلیل تم خنثی به سادگی می تواند با رنگ های دیگر هماهنگ شده و در دکوراسیون آشپزخانه فضای ایده آلی را بوجود بیاورد. در آشپزخانه کوچک و کم نور رنگ خاکستری روشن پیشنهاد می شود.
کابینت آشپزخانه: رنگ کرم با تنالیته زرد
استفاده از رنگ کرم مایل به زرد در کابینت ام دی اف علاوه بر اینکه حس مدرن بودن فضا را بیشتر می کند، به دلیل رنگ گرم و زردی که دارد برای آشپزخانه مناسب بوده و اشتها آور است! ترکیب رویه کابینت استیل و خاکستری رنگ در کنار رنگ سیاه، زیبایی و خاص بودن دکوراسیون آشپزخانهشما را بیشتر می کند.
کابینت آشپزخانه: رنگ خاکی، رنگ توس
زمانی که از رنگ قهوه ای روشن یا خاکی برای کابینت ام دی اف آشپزخانه خود استفاده می کنید، فضای شما بزرگتر و حتی روشن تر به نظر می رسد. بهتر است وسایل آشپزخانه با کابینت ام دی اف قهوه ای روشن را به رنگ استیل و نقره ای انتخاب کنید.
کابینت آشپزخانه: رنگ فندقی
رنگ فندقی برای کابینت آشپزخانه گرمی و صمیمیت فضا را بیشتر می کند. ایجاد فضای دنج با رنگ فندقی می تواند دکوراسیون آشپزخانه را به زیبایی خود برساند. این نکته را در نظر داشته باشید که در آشپزخانه پر نور بازده بهتری از رنگ فندقی در فضای آشپزخانه ایجاد می شود. رویه گرانیت به رنگ سیاه و خاکستری تیره در ترکیب رنگی با رنگ فندقی به کلاسیک شدن آشپزخانه کمک می کند.
کابینت آشپزخانه: ترکیب کرم و قهوه ای
همانطور که می دانید طیف رنگ قهوه ای برای آشپزخانه دارای محدوده وسیعی است. گاهی انتخاب رنگ مورد نظر و ایده آل برای فضا مشکل بوده و حتی می تواند تردید ایجاد کند.  در این مواقع از ترکیب رنگ های قهوه ای برای کابینت ام دی اف آشپزخانهاستفاده کنید. رویه هایی از سنگ های کرم یا قهوه ای روشن با بدنه کابینت ام دی اف قهوه ای تیره به حس زیبایی و شیک بودن دکوراسیون آشپزخانه می افزاید.
کابینت آشپزخانه: رنگ نسکافه ای، رنگ گردویی
رنگ نسکافه ای، شکلاتی روشن، دارچینی، گردویی و تنالیته مشابهی از آنها برای کابینت ام دی اف در آشپزخانه مدرن گزینه خوبی است. زمانی که از کاشی های کوچک با نورپردازی های نقطه ای و طراحی شده در بین کابینت ها استفاده کنید، فضای دلنشینی ایجاد می شود که از گذراندن وقت در آشپزخانه خود لذت خواهید برد.
کابینت آشپزخانه: قهوه ای سوخته
رنگ قهوه ای تیره یا قهوه ای سوخته بهتر است در آشپزخانه بزرگ و پر نور استفاده شود. به علت تیره بودن این رنگ، فضای آشپزخانه کوچک شده و فضای مورد استفاده کمتر به نظر می رسد. لوازم و تجهیزات آشپزخانه را به رنگ نقره ای و از جنس استیل تهیه کنید تا آشپزخانه مدرن شما تکمیل شود. نصب دیوارپوش هایی به رنگ کرم و روشن تر تعادلی از رنگ ها را بوجود می آورد.
طراحی انواع کابینت اشپزخانه
کابینت آشپزخانه یکی ازمهم ترین وسایل و اجزاء در درون هر خانه ای است که از نظر بصری و کارکردی نقش مهمی را در دکوراسیون داخلی آشپزخانه ایفا می کند.  
در هنگام طراحی کابینت نباید آن ها را منحصرا اجزایی برای قرار دادن وسایل بدانید بلکه باید به جزییات دیزاین کابینت ها دقت کنید تا بتوانید دکوراسیونی متفاوت و ایده آل را در فضای آشپزخانه تان بوجود آورید.
بیشتر فضای دیوار های آشپزخانه را کابینت ها اشغال می کنند بنابراین باید در هنگام طراحی کابینت آشپزخانه همه دقت و حساسیت لازم را به خرج دهید. متریال مورد استفاده در کابینت و همچنین نوع طراحی آن دو فاکتور مهم و ابتدایی برای انواع کابینت آشپزخانه است.
اگر شما می خواهید در دکوراسیون منزل خود تغییراتی را بوجود آورید عوض کردن طرح و مدل و رنگ کابینت ها می تواند بهترین ایده برای تغییر دکوراسیون داخلی منزل تان باشد برخی اوقات ایجاد تغییر و تحولات در طراحی کابینت ها آن چنان نتیجه دلچسبی را به شما می دهند که ممکن است از تغییر دادن بقیه فضای منزل خود صرف نظر کنید.
در هنگام دیزاین کابینت آشپزخانه بهتر است همواره از دو رنگ مکمل استفاده کنید تا بتوانید دکوراسیون متفاوت و شیکی را در درون فضای آشپزخانه خود بوجود آورید.
بهتر است برای آشپزخانه های کوچک و فاقد نور از ترکیبی از رنگ های سرد و گرم استفاده کنید. استفاده از رنگ های قرمز و آبی کاربونی و هر گونه رنگ بسیار تند و زننده برای کابینت به زودی دل شما را می زند و ممکن است دیگر در فضای آشپزخانه تان احساس راحتی و آرامش نکنید.
یکی از مهم ترین تجهیزات در درون هر آشپزخانه ای کابینت ها هستند شما باید در هنگام خرید و سفارش کابینت ها از انواع طرح های جادار کابینت استفاده نمایید. 
آشپزخانه های کوچک یکی از دغدغه های بزرگ هر کدبانویی است ولی بهتر است بدانید با چیدمان و دکوراسیون زیبا آشپزخانه و انتخاب مناسب و ایده آل کابینت برای آشپزخانه کوچک می توانید فضای آشپزخانه تان را به محیطی دلپذیر و زیبا تبدیل کنید.
بهتر است که برای آشپزخانه های کوچک از کابینت ها با رنگ های روشن استفاده نمایید. اگر شما می خواهید از فضای کابینت های خود نهایت استفاده را ببرید بهتر است کابینت هایی با قفسه های زیاد را سفارش دهید تا بتوانید برای چیدمان ظروف و وسایل آشپزخانه نهایت استفاده از فضای کابینت ها را ببرید.
یکی از بهترین ایده های مدل کابینت آشپزخانه های کوچک استفاده از طرح های کابینت های تا سقف است شما می توانید در هنگام سفارش کابینت های آشپزخانه سقف قفسه های کابینت آشپزخانه خود را گسترش دهید و نهایت استفاده از فضای جادار و بزرگ کابینت ها را ببرید.
علاوه بر طرح کابینت رنگ کابینت نیز در زیبایی و جذابیت آشپزخانه تاثیر گذار است. رنگ های براق می توانند به فضای آشپزخانه های کوچک عمق بدهند و باعث شوند که آشپزخانه بزرگ تر به نظر برسد.
دکوراسیون و چیدمان آشپزخانه یکی از مهم ترین نکاتی است که باید در هر خانه ای به آن توجه شود و از مهم ترین بخش هر آشپزخانه مدل کابینت های آن هستند که بیشتر فضای آشپزخانه را اشغال می کنند.
امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ساخت دستگاه های CNC کار بر روی وسایل سخت مانند چوب و فلز و … راحت تر از گذشته شده است.
 
 
پاسخ

طراحی، فروش و نصب انواع کابینت های آشپزخانه

#2
امروزه یکی از وسایل پرکاربرد در کابینت‌های آشپزخانه جابطری است. درواقع یکی از مشکلات همیشگی خانم‌های خانه‌دار استفاده از بطری‌هایی نظیر شربت، روغن و غیره در کابینت‌های آشپزخانه است که غالباً دسترسی به آن‌ها در میان انبوهی از بطری‌ها مشکل است.
در راستای همین موضوع شرکت کابین نت شاپ این مشکل را با ارائه جابطری مناسب و ریلی برطرف نموده است. به‌طور کلی اکسسوری هایی از جنس جابطری امکان استفاده برای فضاهایی نظیر زیر گاز و کابینت‌های مختلف را دارد و معمولاً از جنس استیل ضدزنگ می‌باشند
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان