انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
خواندن آهنگ جشن”تولدت مبارک” از کجا شروع شد؟

خواندن آهنگ جشن”تولدت مبارک” از کجا شروع شد؟

#1
طبق کتاب “رکوردهای جهانی گینس”، این یکی از شناخته‌ترین آهنگ‌ها در زبان انگلیسی است، و در ابتدا بعنوان سرودی در مدرسه برای دانش‌آموزان خوانده می‌شد. در سال ۱۸۹۳، دو معلم مدرسه‌ی اهل کنتاکی، پتی و میلدرد هیل، نت‌هایی را با عنوان “صبح همگی بخیر” یعنی همان “Good Morning To ٍEveryone” نوشتند.
این آهنگ در کتابی برای معلمان مدرسه منتشر شد. معلوم نیست چه کسی کلمات را به “Happy Birthday to you” تغییر داد، اما در سال ۱۹۳۳، این آهنگ در بین آثار موزیکال ایروینگ برلین بود.
در آن زمان یکی از خواهران هیل شکایت کرد و ادعا کرد که آنها از این آهنگ نسخه‌برداری کرده‌اند. خانواده میلدرد هیل در این شکایت پیروز شدند و دادگاه حکم را علیه شخصی که از این آهنگ کپی‌رایت کرده بود و  امروزه هنوز هم وجود دارد، صادر کرد. با وجود این، در حقیقت برخی بر این باورند که این آهنگ تا سال ۲۰۳۰ تحت حق کپی‌رایت باقی خواهد ماند.
 
یکی از نظریه‌ها این است که تاریخ شروع گذاشتن شمع بر روی کیک از یونان باستان آغاز شد. یونانی‌های بمنظور احترام گذاشتن به آرتمیس، خدایان ماه، کیک‌های خود را بشکل گرد می‌پختند.
شمع‌های روشن بر روی کیک و شیرینی نمادی از درخشندگی ماه بود و دودی که از این شمع‌ها بالا می‌رفت، رساننده دعاها و آرزوهایشان به خدایانی بود که در آسمان‌ها زندگی می‌کردند. با این حال بعضی از محققان معتقدند که این سنت در واقع در آلمان آغاز شده است، جایی که شمعی بر روی کیک گذاشته می‌شد تا “نور زندگی” را نشان دهد.
امروزه، در بیشتر فرهنگ‌ها، جشن تولدرا با کیک، شمع روشن و یک آهنگ مخصوص تولد، جشن می گیرند. تعداد شمع‌ها معمولا سن فرد را نشان می‌دهد. بسیاری معتقدند که باید درهنگام فوت کردن شمع‌ها چشم‌های خود را بست و  آرزویی کرد و با یک نفس همه‌ شمع‌ها را فوت کرد. آن‌ها همچنین معتقدند که آرزوی خود را نباید به کسی گفت، وگرنه آن آرزو هرگز برآورده نمی‌شود.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان