انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
وردپرس چیست و چرا در طراحی و سئو سایت اهمیت دارد؟

وردپرس چیست و چرا در طراحی و سئو سایت اهمیت دارد؟

#1
وردپرس چیست و چرا تا این اندازه اهمیت پیدا کرده است؟ چرا در دنیای طراحی سایت امروز با وجود پیشرفت تکنولوژی، وردپرس همچنان حرف اول را می‌زند؟ در این مطلب به سوال وردپرس چیست پاسخ داده و مزایای طراحی سایت با وردپرس را بیان می‌کنیم. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای متن باز یا همان اپن سورس است.

سال ها قبل‌تر، برای طراحی سایت می‌بایست به صورت دستی، چندین صفحه وب با استفاده از اچ تی ام ال ایجاد کرده و بعد از ارتباط دادنشان از طریق لینک های مختلف، فایل هایشان را درون یک سرور قرار می‌دادیم. این شیوه نه تنها ایجاد وب سایت را بسیار بسیار زمان‌بر و طاقت فرسا می‌کرد، بلکه دشواری مدیریت شعبه مجازی حین ایجاد شدن به این شیوه غیر قابل تصور بود. به همین دلیل رفته رفته ابزارهایی برای طراحی سایت همچون وردپرس و جوملا به وجود آمدند. اما به طور دقیق وردپرس چیست و چرا اهمیت پیدا کرده است؟
[عکس: Web-Design-20.jpg]

امروز معروف ترین ابزارهای طراحی سایت سیستم های مدیریت محتوا هستند. مزیت آن‌ها نسبت به روش قبلی، مدیریت وب سایت به صورت پویا است. یعنی به جای طراحی هر صفحه به صورت جداگانه یک مرتبه برای سیستم مدیریت محتوای خود قالب طراحی کرده و سپس هر صفحه را در چهارچوب یک نرم افزار اینترنتی مدیریت می‌کنیم، به جای این که نیاز باشد برای ایجاد و مدیریت هر قسمت مصیبت های زیادی را تحمل کنیم. در یک تقسیم بندی می‌توان سیستم های مدیریت محتوا را به دو قسمت رایگان و پولی تقسیم کرد. سیستم های پولی توسط شرکت های خاص طراحی شده و در اختیار علاقه‌مندان به طراحی سایت با آن‌ها قرار می‌گیرد. برخی نیز هرگز در اختیار دیگران قرار داده نشده و برای طراحی وب سایت برای مشتریان کاربرد دارد. یعنی یک شرکت چنین ابزار طراحی وب سایتی برای خود نوشته و سپس پروژه هایش را با استفاده از آن پیاده‌ سازی می‌کند.

مقاله پیشنهادی: منظور از سایت ساز وردپرس برای طراحی سایت چیست؟


[عکس: Web-Design-12.jpg]


وردپرس چیست ؟

اما وردپرس، جوملا، دروپال و چند مورد دیگر جزو سیستم های مدیریت محتوای متن باز یا همان رایگان هستند، به طوری که در اختیار شرکتی خاص نبوده و مالکی برای آن‌ها وجود ندارد. به جای شرکت، انجمنی متشکل از هزاران توسعه دهنده مسئولیت توسعه آن‌ها را بر عهده گرفته و در اختیار دیگران قرار می‌دهند. دانلود آن‌ها رایگان بوده و هر شخصی بدون نیاز به پرداخت هزینه می‌تواند از آن‌ها استفاده کند. برای اعمال تغییر در وردپرس یا دیگر موارد مشابه نیازی به کسب اجازه از دیگران و مخصوصا توسعه دهنده نیست و می‌توان آن را بسته به نیاز و سلیقه خود تا جای ممکن ویرایش کرد. در جواب سوال وردپرس چیست باید به طور خلاصه گفت این یک ابزار طراحی وب سایت رایگان است که به صورت متن باز در اختیار همه قرار داشته و ایجاد و مدیریت صفحه های پویا و دینامیکی را فراهم می‌کند.


[عکس: Web-Design-13.jpg]

رایگان بودن وردپرس و وجود یک انجمن متشکل از هزاران نفر به عنوان پشتیبان آن، برخلاف تصور به جای نقطه ضعف، قدرت اصلی وردپرس و یا دیگر سیستم های مدیریت محتوا محسوب می‌شود. این موضوع سبب شده باگ های امنیتی آن‌ها به مرور زمان از بین رفته و همچنین با توجه به اهمیت پیدا کردن موتورهای جستجو به مرور زمان، پایه های سئو در طراحی آن‌ها گنجانده شود. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای محتوا محور است، به همین دلیل اغلب وب سایت های خبری با استفاده از آن ایجاد می‌شوند. از طرفی می‌دانیم هیچ چیز به اندازه تولید محتوای ناب، گوگل را خرسند نمی‌کند. پس می‌توان نتیجه گرفت در بین سیستم های مدیریت محتوای متن باز، برای مدیران در پی سرمایه گذاری در سئو سایت، وردپرس بهترین گزینه محسوب می‌شود. یک سوال دیگر در کنار وردپرس چیست همیشه مزیت استفاده از آن برای بهینه سازی وب سایت بوده است. با توجه به مشاهدات باید گفت وب سایت های وردپرسی در اغلب مواقع رتبه گوگل بسیار خوبی داشته و حتی در مقایسه با بهترین سیستم های مدیریت محتوای اختصاصی، سرعت ایندکس شدن مطالب در آن بسیار بیشتر است.

مقاله پیشنهادی: چگونه می توانیم در طراحی سایت وردپرس محتوای مطابق با سئو بنویسیم؟


[عکس: Web-Design-10.jpg]


شروع کار وردپرس

وردپرس در ابتدا به عنوان یک سیستم رایگان وبلاگ‌ نویسی معرفی شد. پس همانطور که می‌بینید، محتوا محور بودن، در پیشینه این سیستم مدیریت محتوا جای دارد. بعد از چند سال به صورت یک CMS رایگان برای ایجاد وب سایت معرفی شد و با گذشت زمان، سرتاسر وب را تصاحب کرد. یک جواب درخور برای سوال وردپرس چیست می‌تواند «تشکیل دهنده 30 درصد سرتاسر وب» باشد! دلیل محبوبیت زبان برنامه نویسی پی اچ پی با وجود نقطه ضعف های بی شمار آن را نیز باید همین مورد دانست. وب بدون وردپرس هیچ شده و وردپرس نیز بدون پی اچ پی وجود ندارد. گفتنی است این سیستم مدیریت محتوا توسط مای اس کیو ال (MySQL) پشتیبانی می‌شود.


[عکس: Web-Design-9.jpg]



پاسخ دیگری برای وردپرس چیست می‌تواند ابزاری ماژولار برای طراحی سریع وب سایت باشد. در وب سایت های قدیمی، در صورت نیاز به اضافه کردن یک قابلیت هر چند کوچک، می‌بایست از ابتدا برنامه نویسی انجام می‌دادیم، اما وردپرس و اغلب سیستم های مدیریت محتوای متن باز ساختاری ماژولار دارند، به این شیوه که می‌توانند همچون ویندوز، مک، لینوکس، اندروید و دیگر پلتفرم ها، بر رویشان نرم افزارهایی نصب کرد و به قابلیت هایشان افزود. همین موضوع سبب شد شرکت هایی با هدف توسعه نرم افزارهای وردپرس، که با عنوان افزونه (Extension) شناخته می‌شوند، شکل بگیرند. در بین این افزونه ها ابزارهای زیادی با هدف کمک به بهبود وضعیت سئو سایت و بهینه سازی آن برای موتورهای جستجو ایجاد شده‌اند. به عنوان محبوب ترین ابزار سئو سایت وردپرس می‌توان به یوست (Yoast) اشاره کرد که طرفداران بسیار بسیار زیادی در سراسر دنیا دارد.
اینتن مفتخر است با توجه به اهمیتی که برای ایجاد وب سایت های دارای پشتوانه سئو قائل است، پروژه های طراحی سایت خود را با استفاده از وردپرس انجام می‌دهد. برای دریافت اطلاعات بیشتر پیرامون ویژگی های وب سایت های ایجاد شده به دست متخصصان و برنامه نویسان اینتن، با این شرکت تماس بگیرید.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان