انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
سایز و شکل و طرح استخر های شنا

سایز و شکل و طرح استخر های شنا

#1
بنا به خواسته مشتری، استخرهای شنا در سایزها، شکل ها و طرح های مختلف ساخته می شوند

ساخت استخر های شنا
1-پس از نصب سیستم زهکشی، دیوارها و گوشه ها به منظور اطمینان حاصل کردن از تراز بودن و حفظ شکل مربعی آن دوباره کنترل می شوند. یک سیستم نگه دارنده بتنی در محیط استخر پیش ساخته در تراز پایه دیوارها به منظور متصل کردن پانل ها و حصول اطمینان از حفاظت از استخرپیش ساخته در محل ریخته می شوند. این سیستم نگه دارنده متشکل از مخلوط بتنی به عمق 6 اینچ در اطراف دیواره استخر می باشد. پس از 24 ساعت از این بتن ریزی، عملیات کف سازی و پوشش نهایی کف استخر می تواند شروع شود.

[عکس: lg-b-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%AE%D8%B1%20%D...%D9%87.jpg]

2-کف بتنی ریخته شده است که این کار می تواند توسط پمپ یا اسپری کردن انجام شود. در روش اسپری کردن سیمان و ماسه خشک درون لوله با هم ترکیب می شوند و آب در لحظه خروج این مخلوط از نازل به آن افزوده می شود.

3-ورمیکولیت معدنی و سیمان یا ملات می تواند یک کف سازی دائمی محسوب شود و توسط یک بنای مجرب اجرا می شود. لوله کشی قبل از اتمام کفسازی انجام می شود. و لوله های مارپیچ (Coil Pipe) و PVC در سایز 40 در بالای سیستم نگهدارنده بتنی قرار می گیرند.

4-لوله از هر اتصالی (مخزن، تخلیه اصلی، بازگشت) به فیلتر منتقل می شود. لوله ترموستات یا پرماتکس روی آداپتور قرار می گیرد.

5-دو لوله بست در انتهای لوله در انتهای اتصالات قرار می گیرند.نصب و محکم کردن این بست ها در حدود 15 دقیقه به طول می انجامد.

6-بعد از اینکه جارو برقی منطقه را تمیز کرد، آب اضافه می شود. اگر سنگ های درشت برای خاکریزی پشت استخر استفاده شده است، لوله ها با شن و ماسه پوشیده شوند تا از آسیب به آنها جلوگیری شود.

7-هنگامی که استخر پیش ساخته با آب پر شد، تمام تجهیزات باید روشن شوند. مواد شیمیایی مانند کلر، قارچ اسید و تثبیت کننده باید اضافه شوند. سیستم فیلتر باید 24 ساعت اول به طور مداوم کار کند تا آب به سطح کیفیت و شفافیت مطلوب برسد.

این به طور معمول نشان دهنده زمان لازم برای 99٪ از آب استخر برای عبور از فیلتر است. معمولا هنگامی که آب به این سطح رسید، استخر پیش ساخته می تواند به مدت شش ساعت در روز به عنوان یک محیط سالم و تمیز مورد استفاده قرار گیرد. سطح آب معمولا بیشترین آلاینده ها (به عنوان مثال روغن های بدن، چربی، عرق و بقایای پوست) را شامل می شود. برای تمیز نگه داشتن استخر، یک دستگاه تصفیه باید حداقل 70 درصد از آب استخر را از سطح برای فیلتراسیون جذب کند.

8-دمای آب باید بین 86-80.6 درجه فارنهایت (27-30 درجه سانتیگراد) قرار گیرد. دمای بیش از حد ذکر شده ممکن است باعث ایجاد ترک در ساختار استخر پیش ساخته شود و موجب می شود که کفپوش ها منبسط شده و الاستیسیته خود را از دست بدهند. درجه حرارت بالاتر همچنین ممکن است پلیمرها را از بین ببرند و آنها را خشک و شکننده کنند.

9-حداکثر سرعت هر لوله مکش نباید بیش از 5 فوت (1.52 متر) در ثانیه باشد. حداکثر سرعت در هر لوله فشار نباید بیش از 9 فوت (2.74 متر) در ثانیه باشد. سطح فیلتراسیون، سرعت آب درون سیستم فیلتراسیون می باشد. هرچه سطح فیلتراسیون کاهش یابد، فیلتراسیون موثرتر می شود.

کنترل کیفیت

به محض این که حوضچه ها حفاری می شوند و لوله ها در جای خود قرار می گیرند، لوله ها با آب تحت فشار قرار می گیرند تا امکان نشت آنها بررسی شوند. بازرسان مقررات برق، سیستم های سیم کشی برق را برای ایمنی بررسی می کنند. عرشه بتنی و هر سطح بتن ریزی شده با اسپری به منظور کنترل صاف بودن و یکپارچگی بررسی می شوند. از آنجا که اسپری بتن به مشخصات طراحی و سفارش بستگی دارد، بتن در محل و به صورت چشمی بازرسی می شود. میلگردهای فولادی پس از نصب به منظور کنترل هر گونه ضعف یا تنش در مصالح مورد بررسی قرار می گیرند.

مواد پسماند / زباله ها

انواع مواد مورد استفاده در ساخت استخر پیش ساخته بخش بزرگی از مواد قابل بازیافت را تشکیل می دهند. شبکه های تقویت کننده فولاد گالوانیزه در کارخانه تولید می شوند و فلزات قراضه ذوب می شوند و برای پروژه های آینده مورد استفاده قرار می گیرند.

ضایعات بتنی برداشت شده از شالوده به مکان های بزرگ دفن زباله منتقل می شوند و تدابیر شدید برای کاهش ضایعات صورت می پذیرد. سیستم آب شهر از آب های تصفیه شده بازگشتی به استخر استفاده می کنند و پلاستیک های استفاده شده در ساخت کفپوش ها با افزودن موادی دیگر برای تولید مواد بازیافتی دیگر مورد استفاده قرار می گیرند.

آینده

بهبود در ساخت و تولید استخرهای شنا به طور مداوم صورت می پذیرد. استخرهای سرپوشیده از عملیات ساخت و ساز سبک تری برخوردار هستند و به راحتی انجام می شوند. مواد جدیدتر مانند پارچه بافته شده از پلی پروپیلن موجب کاهش نشت آب از استخر می شود.

فیبر نوری در سیستم های نورپردازی زیر آب استفاده می شوند و جایگزین های ایمنی برای تأسیسات برق می باشند. سیستم های اتوماسیون استخرها اجازه انجام عملیات ترمیم و تعمیر در خانه و ایجاد یک برنامه زمانی از پیش تعیین شده برای فعالیت های نگه داری استخر را ایجاد می کنند.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان