انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Epson BrightLink

Epson BrightLink

#1
شدت روشنائی و کنتراست تصویر
بررسی این دستگاه را با شدت روشنائی آن شروع می کنیم. شدت روشنائی این دستگاه 3300 ANSI LUMENS است که عددی متوسط برای این کمیت است. با این شدت روشنائی می توانید به خوبی در محیط های آموزشی و اتاق های کنفرانس کار کنید. تکنولوژی تولید تصویر در این پروژکتور از نوع 3LCD می باشد که کیفیت بسیار بالائی نیز دارد.
کنتراست تصویر در این دستگاه نیز عدد بسیار خوب 10000 به 1 است که تصاویری پر کنتراست را به ارمغان می آورد. کنتراست بالا تر به معنی تصاویری زنده تر می باشد.
در شکل زیر 2 تصویر یکی با کنتراست بالا و یکی با کنتراست پائین نمایش داده شده است.
[img=456x0]http://irajector.com/img/cms/Epson/Untitled-1.jpg[/img]
تصویر سمت راست کنتراست بالاتری دارد و بسیار بهتر به نظر می آید.
رزولوشن تصویر
رزولوشن تصویر در این پروژکتور 1280X800 پیکسل یا WXGA است که در واقع رزولوشن HD یا 1280X720 پیکسل را نیز پوشش می دهد. این رزولوشن دارای Aspect Ratio یا ضریب منظری 16:10 است. به این معنی که نسبت طول به عرض تصویر تشکیل شده روی پرده دارای این نسبت می باشد.
رزولوشن این دستگاه رزولوشن بالا و مناسبی جهت امور آموزشی و اتاق کنفرانس های با کیفیت است.
نکته ی بسیار مهمی در مورد استفاده از پروژکتورهای با رزولوشن بالا وجود دارد. به دلیل اینکه در چنین پروژکتورهائی رزولوشن یا تعداد پیکسل ها بسیار بالاست اگر فاصله ی ناظر تا پرده نمایش بیش از حد زیاد باشد عملا چشم انسان قادر به تفکیک پیکسل ها نمی شود و در واقع همانند این است که تصویر از پروژکتوری با رزولوشن کمتر پخش می شود.
[img=800x0]http://irajector.com/img/cms/%D9%BE%D8%B1%D9%88%DA%98%DA%A9%D8%AA%D9%88%D8%B1/1.jpg[/img]
در شکل فوق قطر تصویر بر حسب اینچ بیان شده است. و فاصله از صفحه بر حسب متر می باشد. مثلا برای  پروژکتوری با رزولوشن WXGA و برای تصویری با قطر 100 اینچ یا حدود 2.5 متر فاصله بیننده تا صفحه باید بیشتر از 6 متر باشد.
لنز پروژکتور
این پروژکتور که برای مقاصد آموزشی طراحی شده است دارای ویژگی های جالبی است که به بررسی آنها می پردازیم. مهم ترین مشخصه این ویدئو پروژکتور لنز آن است.سیستم اپتیکی این پروژکتور از نوع Ultra Short Throw است. این به این معنی است که این پروژکتور می تواند از فاصله ای بسیار کم تصویری بسیار بزرگ تولید کند. برای این منظور لازم است ابتدا با مفهوم Throw Ratio آشنا شویم.
نسبت بزرگنمائی یا همان Throw Ratio نسبت بین فاصله پروژکتور تا صفحه نمابش به طول تصویر است.
[img=600x0]http://irajector.com/img/cms/%D9%BE%D8%B1%D9%88%DA%98%DA%A9%D8%AA%D9%88%D8%B1/throw.jpg[/img]
Throw Ratio حاصل تقسیم d  بر w است.
نسبت بزرگنمائی یا Throw Ratio  این پروژکتور 0.29 است. این به این معنی است که مثلا اگر فاصله پروژکتور تا صفحه نمایش 0.29 متر باشد طول تصویر ایجاد شده روی پرده 1 متر خواهد بود. یا به عبارتی اگر خواهان تصویری به طول 2 متر باشید کافیست پروژکتور را در فاصله فقط 0.58 متری پرده قرار دهید. این نوع پروژکتورها محاسن زیادی دارند. مثلا سایه شخص روی پرده نمایش تشکیل نمی شود. و یا مثلا در مکان هایی که فضای زیادی وجود ندارد همچنان می توان تصویری بزرگ تولید کرد.


ویدئو پروژکتور ایراجکتور - http://irajector.com
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان