انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
رعایت استاندارد های بازرسی فنی لیفتراک

رعایت استاندارد های بازرسی فنی لیفتراک

#1
بازرسی استاندارد لیفتراک باید مطابق با استاندارد های ایمنی و بهداشت جهانی توسط کارشناس ماهر انجام شود.

استاندارد ایمنی لیفتراک
استاندارد جدید ایمنی CSA ، B335-15 یک سند جامع است که عناصر ضروری برنامه ایمنی لیفتراک و همچنین الزامات طراحی و ساخت و ساز لیفتراک و بالابر ، تعمیر و نگهداری و بازرسی لیفتراک ، عملیات ایمن و آموزش اپراتور را مشخص می کند. همچنین مدارک توصیه شده برای مربیان و تکنسین های نگهداری را مشخص می کند. این نسخه سوم از بازرسی استاندارد لیفتراک می باشد که نسخه های پیشین آن در سال های 2004و 1994 منتشر شد.

این نسخه جایگزین دو استاندارد قبلی می شود و به عنوان راهنمایی در اجرای قوانین و دستورالعمل های بهداشت و ایمنی فدرال و امنیت در مورد لیفتراک ها و بالابر ها استفاده می شود. این نسخه جدید همچنین با الزامات طراحی، طبقه بندی و نگهداری استانداردهای آمریکا ANSI / ITSDF B56.1 و ANS / ITSDF B56.6 به روز شده و هماهنگ شده است.

یکی از کلیدی ترین عملیات بازرسی ایمنی لیفتراک بازرسی چنگال های لیفتراک برای خوردگی ، پوسیدگی و ترک می باشد. چک کردن و بازرسی استاندارد لیفتراک باید طبق ANSI / ITSDF B56.1-2009 انجام شود

باید تست و بازرسی لیفتراک ، جرثقیل و بالابر را مطابق با استاندارد های روز دنیا به شرح زیر انجام داد:

جک‌ها (Jacks ) استاندارد ASME B30.1

جرثقیل‌های سقفی و دروازه‌ای (Overhead & Gantry Crane) استاندارد ASME B30.2 & B30.16 & B30.17

جرثقیل‌های برجی (Tower Crane) استاندارد ASME B30.3 & B30.4

انواع جرثقیل‌های متحرک (Mobile Crane) استاندارد ASME B30.5 & ISO 4310

انواع وایر، تسمه و زنجیر (Slings) استاندارد ASME B30.9

انواع قلاب (Hook) استاندارد ASME B30.10

انواع ساید بوم (Side Boom Tractors) استاندارد ASME B30.14

انواع جرثقیل‌های ستونی (Pedestal & Portal Crane) استاندارد ASME B30.4

انواع جرثقیل‌های شناور (Derricks & Floating Crane) استاندارد ASME B30.6 & B30.8

قبل از انجام بازرسی لیفتراک باید اطلاعات بازرسی های قبلی ، نقص های فنی که در گذشته وجود داشته و بر طرف شده ، بررسی ساختار لیفتراک در دفترچه ای که از کارخانه سازنده درج شده ، مشخصات فنی لیفتراک مثل : مدل و مارک لیفتراک ، سال ساخت و ...، اطلاعات جدید و قدیم در مورد لیفتراک ، اطلاعات در مورد میزان بهره وری روزانه از لیفتراک و در نظر گرفتن مکان مناسب برای تست لیفتراک باید مورد توجه قرار گیرد.

در بازرسی استاندارد لیفتراک باید وضعیت ظاهری لیفتراک مانند بوق ، پدال ترمز دستی، وضعیت کابین لیفتراک، برچسب ظرفیت بارگیری و شماره شناسایی، چراغ ها ، روشنایی ، فرمان و سیسیتم هیدرولیک، کلید اهرم های حرکتی، استارت ، تایر ها، آیینه ها بررسی شود.

چک کردن لیفتراک در حالت ایستا مانند تحمل بار، وضعیت اجزاء ، شیر مخزن گاز، شیلنگ های گاز و تمامی اجزای مکانیکی و برقی و هیدرولیکی به صورت کامل بررسی می شوند.

اهمیت بازرسی استاندارد لیفتراک
در صورتی که بازرسی ایمنی لیفتراک توسط فرد ناوارد و به صورت دقیق انجام شود ممکن است منجر به حوادث و خسارات جانی و مالی شود.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان