انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
آشنایی با تخلفات ساختمانی

آشنایی با تخلفات ساختمانی

#1
با گسترش ساخت و ساز و تبدیل ساختمان های فرسوده به نوساز برخی مسایل که گفتنش خالی از لطف نیست پیش می آید . بطور مثال در ساخت یک زمین ممکن است انواع تخلفات ساختمانی حال به هر دلیل پیش بیاید . در این بحث به موضوع تخلفات ساختمانی میپردازیم و برخی از آنها را نام برده و به تشریح آن میپردازیم .





املاکی که فاقد پروانه هستند

اگر بنایی بخواهد ساخته شود حتما باید مجوز از شهرداری داشته باشد و بگیرد ، به ملکی که دارای مجوز از شهرداری نباشد برای ساخت ، فاقد پروانه گفته میشود .حتی اگرشخص صاحب ملک تمام راه های صدور پروانه را و همچنین پرداخت عوارض رو انجام داده باشد اما اگر پروانه را از شهرداری نگرفته باشد و ساختمان خود را بسازد ، باز هم بدون پروانه تلقی میشود . حتما آن ملک باید دارای پلاک ثبتی باشد .



نداشتن پارکینگ

اگر در بنا یا ملک ساخته شده پارکینگ احداث نشود و یا پارکینگ داشته باشد و از آن استفاده نشود ، طبق قانون شخص سازنده یا مالک باید با توجه به موقعیت ملک جریمه پرداخت نماید . که طبق قوانین موجود شهرداری میتواند موجب این جریمه را صادر و اخذ نماید .



اضافه کردن بنا در ملک تجاری یا مسکونی

اگر در سازه ای چه مسکونی و چه تجاری اضافه ای مازاد بر آنچه مقرر شده ساخته شود شهرداری بر طبق قانون میتواند بر حسب موقعیت ملک و به نسبت مصالح به کار رفته در سازه آن را جریمه نماید . و بدین ترتیب شهرداری گزارش را به کمیسیون ارجاع میدهد و سپس رای بر تخریب بنای اضافی توسط کمیسیون انجام خواهد گرفت .



خلاف مهندس یا مهندسین ناظر

مهندسان ناظر وظیفه دارند نسبت به عملیات اجرایی سازه یا ساختمان به لحاظ منطبق بودن ساختمان با مشخصات نوشته شده در نقشه ها بصورت فنی انجام داده و در پایان تطابق ساختمان با پروانه و همچنین نقشه و محاسبات فنی را نظارت و در گواهی خود ابراز نماید . اگر این عمل بر خلاف آنچه مقرر شده انجام گیرد کمیسیون ماده 100 شهرداری میتواند رای بر تخریب ساختمان را دهد .



خلاف بودن نسبت به تراکم سازه

تراکم اضافی به عنوان خلاف کردن در اصول شهرسازی است و به لحاظ بهداشتی نیز قابل رسیدگی است . شهرداری موظف است بر طبق مجوز صادر شده گواهی پایان کار را بدهد . اما اگر تراکم از حد مجاز تجاوز کرده باشد بر طبق قانون به اخذ جریمه و بعد تخریب بنا حتی میتواند منجر شود .

در این موضوع به اینکه تخلفات ساختمانی کدام ها هستند و مهمترین این تخلفات اشاره شد ، اما برای دریافت اطلاعات جامع در مورد املاک به سایت مرجع  مراجعه فرمایید .



منبع:

املاک ونک

املاک زعفرانیه 
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان